کد خبر : 82118 تاریخ : ۱۴۰۲/۵/۱۰ - 11:44
سقوط مرگبار هواپیما هنگام فرود «حوادث امروز«استاد و دانشجوی خلبانی بعد از یک ساعت پرواز آموزشی وقتی قصد فرود در فرودگاه پیام را داشتند، دچار حادثه شدند و هر دوی آنها جان‌شان را از دست دادند.«حوادث امروز« گزارش می دهد.

«حوادث امروز«استاد و دانشجوی خلبانی بعد از یک ساعت پرواز آموزشی وقتی قصد فرود در فرودگاه پیام را داشتند، دچار حادثه شدند و هر دوی آنها جان‌شان را از دست دادند.«حوادث امروز« گزارش می‌دهد.
امیرحسین محمودی- ۱۹ ساله- دانشجوی خلبانی و استادش نوید عربی‌مقدم -۴۲ ساله- صبح دیروز (دوشنبه) پرواز خود را با یک فروند هواپیمای آموزشی از فرودگاه پیام در کرج آغاز کردند. آنها پیش از این دوره‌های مقدماتی پرواز را گذرانده و این پرواز در ادامه دوره آموزشی انجام می‌شد. پرواز آنها از حدود ساعت 5صبح شروع شده بود و آنها بعد از پرواز بر فراز منطقه تعیین شده به‌سوی فرودگاه بازگشتند. همه مراحل پرواز به خوبی انجام شده بود؛ تا اینکه آنها با پایان زمان پروازشان تصمیم به فرود گرفتند. همین که آنها ارتفاع هواپیما را کم کرده و تصمیم به فرود در باند گرفتند ناگهان موتور هواپیما دچار اشکال شد. زمان زیادی برای تصمیم‌گیری باقی نمانده بود و آنها در آستانه فرود بودند. در این شرایط استاد خلبانی تصمیم گرفت با استفاده از تجربه‌اش هواپیما را به سلامت در باند بنشاند، اما ناگهان هواپیما دچار حادثه و بعد از برخورد با زمین دچار آتش‌سوزی شد.
دقایقی بعد با حضور گروه‌های امدادی آتش‌سوزی مهار و معلوم شد که هر دو نفر به‌دلیل شدت جراحات وارده در این سقوط جان خود را از دست داده‌اند. مهدی جعفری، مدیر روابط‌ عمومی فرودگاه پیام گفت:‌ این حادثه به‌دلیل از کار افتادن موتور هواپیما و نرسیدن آن به باند فرود اتفاق افتاده است که علت اصلی و قطعی توسط تیم بررسی سانحه اعلام خواهد شد. او ادامه داد:‌ تیم کارشناسی اعزامی در حال بررسی است، اما بنا بر اعلامی که صورت گرفته خلبان از کار نکردن یکی از موتورهای هواپیما خبر داده بود. ‌روابط ‌عمومی فرودگاه پیام ساعتی بعد در اطلاعیه دیگری اطلاعات بیشتری از حادثه منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: حدود ساعت 5:45یک فروند هواپیمای آموزشی تکنام، متعلق به مرکز بوتیا ماهان در فرودگاه پیام دچار سانحه شد و در این سانحه معلم خلبان ‌و دانشجوی این پرواز جان خود را از دست دادند که علت حادثه مشکل فنی بود که قبل از باند پروازی فرودگاه پیام رخ داد.