کد خبر : 82177 تاریخ : ۱۴۰۲/۵/۲۰ - 18:33
دستیگری عامل قتل در عروسی پس از 5 سال «حوادث امروز»مرد افغانی که با همدستی برادرش 5 سال قبل پسر دایی اش را در مراسم عروسی به قتل رسانده و به افغانستان گریخته بود پس از بازگشت به ایران بازداشت شد .

«حوادث امروز»مرد افغانی که با همدستی برادرش 5 سال قبل پسر دایی اش را در مراسم عروسی به قتل رسانده و به افغانستان گریخته بود پس از بازگشت به ایران بازداشت شد .

شامگاه پنجشنبه پنجم بهمن ماه سال 96 به مأموران پلیس تهران خبر رسید چند مرد جوان در یکی از خیابان های منطقه افسریه درگیری خونینی را رقم زده‌اند .

با اعلام این خبر تیمی از مأموران راهی محل شدند و در آنجا با پیکر زخمی دو مرد به نام های رحمت و محمدگل روبه‌رو شدند که با اصابت ضربات چاقو به شدت زخمی شده بودند .

همزمان با انتقال پیکر های زخمی دو مرد جوان به بیمارستان مأموران تحقیقات خود را درباره این حادثه آغاز کردند تا اینکه ساعتی بعد دریافتند یکی از زخمی‌ها به نام رحمت بر اثر شدت خونریزی به کام مرگ رفته و تلاش تیم پزشکی برای نجات آن نتیجه‌ای نداده است .

پسر عمه

بدین ترتیب با فوت رحمت پرونده به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی و شناسایی و دستگیری عاملان قتل در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت . نخستین تحقیقات نشان داد مقتول و دوستش در درگیری با دو پسر عمه اش به نام های سیار و سعید به قتل رسیده است . در تحقیقات بعدی و گفته هاش شاهد اصلی قتل مشخص شد در آن درگیری سیار با چاقو پسر عمه اش را به قتل می‌رساند و سعید هم دوست مقتول را با چاقو زخمی می‌کند .

مأموران پلیس دریافتند عاملان قتل از قبل با هم اختلاف داشته‌اند و درگیری مرگبار آنها در ادامه درگیری های قبلی آنها در کشور افغانستان بوده است . با شناسایی عاملان درگیری مأموران به محل زندگی آنها رفتند و متوجه شدند متهمان همان شب درگیری به صورت غیر مجاز از کشور خارج شده و به افغانستان گریخته‌اند .

بازگشت قاتل

در چنین شرایطی برای دستگیری و انتقال متهمان به ایران، مأموران پلیس اینترپل وارد عمل شدند و مشخصات دو متهم را برای بازداشت در اختیار مأموران پلیس افغانستان قرار دادند اما به خاطر تغییرات نظام سیاسی آن کشور به نتیجه‌ای نرسیدند و پرونده به بایگانی سپرده شد . در حالی که حدود 6 سال از حادثه گذشته بود کارآگاهان جنایی از طریق مخبرین و بستگان مقتول با خبر شدند سیار متهم اصلی قتل مدتی قبل به صورت مخفیانه به ایران بازگشته و خانه خواهرش در شهرستان اصفهان مخفی شده است .

پس از بدست آمدن این اطلاعات بررسی های مأموران پلیس نشان داد قاتل فراری پس از بازگشت به ایران به عنوان کارگر ساختمانی در محدوده محمد آباد شهررضا مشغول به کار است .

بازداشت

بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با گرفتن نیابت قضائی به محل کار متهم رفتند و وی را در روز جمعه سی ام تیرماه امسال بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند .

متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی تهران ابتدا با تناقض گویی جرم خود را انکار کرد اما در نهایت چند روز قبل وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد ناچار به قتل پسر دایی اش اعتراف کرد .

سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت درباره این حادثه گفت : « متهم پس از دستگیری به دستور قاضی امیر حسین علیمردان بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت . »

شناسایی حین تفریح

متهم مرد جوانی است که در بازجویی‌ها به قتل پسر دایی اش به هواخواهی برادرش اعتراف کرد و ادعا می‌کند روزی که برای تفریح به یکی از خیابان های شهر اصفهان رفته بود از سوی یکی از بستگانش شناسایی می‌شود و مخفیگاهش لو می‌رود .

سیار با پسر دایی ات چه اختلافی داشتی ؟

من اختلافی نداشتم . برادرم با او اختلاف داشت و البته اختلاف و درگیری های آنها باعث شد طایفه هایمان با هم اختلاف پیدا کنند ودرگیری به بزرگترها هم کشیده شود .

چرا ؟

پسر دایی ام پشت سر برادرم حرفهای نامربوط می‌زد و از طرفی هم برادرم پشت سر او حر ف می‌زد . به همین دلیل آنها چند باری با هم درگیر شده بودند و یکدیگر را کتک زده بودند .

همین موضوع باعث شد شما تصمیم به قتل پسر دایی ات بگیری ؟

من تصمیم قتل نداشتم و آن روز به هواخواهی برادرم وارد درگیری شدم . نمی‌خواستم او را به قتل برسانم و فقط می‌خواستم ضرب شصتی به او نشان دهم تا پس از آن برادرم را کتک نزند .

درباره شب حادثه توضیح بده ؟

واقعیتش درگیری آن شب به خاطر دختر مورد علاقه برادرم به نام حلیمه بود .آن شب مراسم عروسی یکی از بستگان رحمت بود و دختر مورد علاقه برادرم هم در آن مراسم شرکت کرده بود . برادرم فکر می‌کرد حلیمه به خاطر اینکه او با رحمت درگیری دارد در آن مراسم شرکت نمی‌کند اما حلیمه اعتنایی به برادرم نکرده بود و به عروسی رفته بود . وقتی برادرم فهمید به مراسم عروسی رفت و با حلیمه مشاجره لفظی کرد که رحمت وارد درگیری شده بود و برادرم را به شدت کتک زده بود . برادرم خوننیم پیش من آمد و گفت رحمت در مراسم عروسی او را کتک زده است و من هم به هواخواهی برادرم پیش رحمت رفتیم و او را در درگیری با چاقو زخمی کردم . در آن درگیری یکی از دوستان رحمت هم زخمی شد .

بعد چی شد ؟

آن شب وقتی فهمیدیم رحمت فوت کرده دو نفری جل و پلاسمان را بستیم و به صورت مخفیانه به افغانستان گریختیم .

چرا به ایران برگشتی ؟

چند سالی که گذشت فکر کردم آب‌ها از آسیاب افتاده و من به صورت غیرمجاز برای کار به ایران برگشتم اما برادرم در افغانستان ماند .

فکر می‌کردی شناسایی و بازداشت شوی ؟

نه . من به خانه خواهرم به اصفهان رفتم و در ساختمانی هم مشغول به کار شدم . مدتی قبل برای تفریح به خیابان رفتم که یکی از بستگان رحمت مرا دیده و تعقیب کرده بود و پس از آن هم موضوع را به پلیس خبر داده بود .