کد خبر : 82191 تاریخ : ۱۴۰۲/۵/۲۲ - 17:03
پیدا شدن آثار باروت روی بدن مظنون به قتل «حوادث امروز»پیدا شدن آثار باروت روی لباس و بدن مردی که به اتهام قتل همسرش بازداشت شده‌است، پرونده را وارد مرحله تازه‌ای کرد. «حوادث امروز»به نقل از جوان گزارش میدهد.

«حوادث امروز»پیدا شدن آثار باروت روی لباس و بدن مردی که به اتهام قتل همسرش بازداشت شده‌است، پرونده را وارد مرحله تازه‌ای کرد. «حوادث امروز»به نقل از جوان گزارش میدهد.

شامگاه سه‌شنبه دهم مردادماه، مرگ مشکوک زن جوانی که با شلیک گلوله به کام مرگ رفته‌بود، به مأموران پلیس تهران گزارش شد.با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری کیانشهر به محل حادثه رفتند. مأموران پلیس، داخل پذیرایی طبقه دوم ساختمان مسکونی در منطقه کیانشهر با جسد زن ۲۳ ساله‌ای به نام مهناز روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله‌ای به قفسه سینه‌اش کشته شده‌بود.در حالی که شوهر مهناز مدعی بود همسرش خودکشی کرده‌است، بررسی‌های مأموران پلیس حکایت از آن داشت، حادثه مشکوک است و به همین دلیل موضوع را به قاضی وحید ناصری، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران اطلاع دادند و وی نیز در رأس تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد.

اختلاف خانوادگی
مأموران پلیس در تحقیقات میدانی و گفته‌های مادر زن فوت‌شده دریافتند مهناز چند سال قبل به زور به عقد پسر عمویش در می‌آید و به همین سبب پس از مدتی با هم اختلاف پیدا می‌کنند، به طوری که این اواخر در دادگاه درخواست جدایی می‌دهند. همچنین در بررسی‌ها مشخص شد اختلاف آن‌ها به قدری شدید بوده‌است که مهناز به خاطر درگیری‌های فیزیکی شوهرش چند باری تصمیم گرفته‌بود به زندگی‌اش پایان دهد، اما موفق نشده‌بود.مأموران پلیس در ادامه بالشتی در نزدیکی محل کشف جسد پیدا کردند که به نظر می‌رسید عامل شلیک از آن برای صدا‌گیری استفاده کرده تا همسایه‌ها و ساکنان ساختمان متوجه صدای شلیک گلوله نشوند. همچنین در بررسی پرونده شوهر مهناز به نام کامیار مشخص شد وی از متهمان پرونده انفجار پژوپارس در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در منطقه کیانشهر بوده که در آن حادثه راننده به طرز دلخراشی به قتل می‌رسد و وی نیز بازداشت و مدتی بعد آزاد می‌شود.

ادعای خودکشی
بنابراین مأموران پلیس جسد را برای انجام آزمایش‌های لازم و مشخص‌شدن دگر‌کشی یا خودکشی به پزشکی قانونی منتقل کردند و کامیار را نیز به دستور بازپرس جنایی به عنوان مظنون حادثه بازداشت کردند.وی در بازجویی‌ها در ادعایی گفت: «من گوسفند خرید و فروش می‌کنم و علاوه بر آن در کار خرید و فروش املاک و باغ هم فعالیت دارم. چند ساعت قبل برای خرید باغی از خانه بیرون رفتم و ساعتی قبل وقتی به خانه برگشتم همسرم در را باز نکرد. احتمال دادم همسرم به خانه مادرش رفته باشد، اما مادرش گفت مهناز به خانه آن‌ها نرفته‌است. نگرانش شدیم و همراه مادر‌زنم به خانه‌مان آمدیم و از آنجایی که کلید نداشتیم از آتش‌نشانی درخواست کمک کردیم. وقتی قفل در را تخریب کردند و وارد خانه شدیم با جسد همسرم که خودکشی کرده‌بود، روبه‌رو شدیم.»

دلیل قتل
در حالی که متهم ادعا می‌کرد همسرش با اسلحه شاه‌کش به زندگی‌اش پایان داده، کارآگاهان عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی دست به آزمایش‌های علمی و فنی زدند و در جریان آن با آثار باروت روی دستان و لباس‌های کامیار مواجه شدند. بررسی‌ها نشان داد باروت همان گلوله‌ای که مهناز با آن به کام مرگ رفته‌است روی دستان و لباس‌های شوهر وی وجود دارد.بدین ترتیب فرضیه قتل زن جوان به دست شوهرش قوت پیدا کرد و متهم صبح دیروز برای تحقیق به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد، اما این بار هم با ادعایی عجیب قتل همسرش را انکار کرد. وی در ادعایی به قاضی وحید ناصری گفت: «من با همسرم هیچ مشکلی نداشتم که بخواهم او را به قتل برسانم. همسرم با رضایت با من ازدواج کرد و اظهارات خانواده‌اش که مدعی هستند به زور با من ازدواج کرده‌است، دروغ است. ما زندگی خوبی داشتم تا اینکه یک سال و نیم قبل همسرم بیماری روحی و روانی گرفت. پس از این زندگی ما با مشکل روبه‌رو شد و با هم اختلاف پیدا کردیم. او بیمار شده‌بود و من هم تصمیم گرفته‌بودم از او جدا شوم و حتی در دادگاه هم پرونده داریم، اما مادر‌زنم مخالفت می‌کرد.»

ادعای تازه
متهم ادامه داد: «همسرم چند باری به خاطر بیماری‌اش تصمیم گرفت با خوردن قرص به زندگی‌اش پایان دهد، اما هر بار نجات پیدا کرد. اولین‌بار خودم متوجه شدم و او را به بیمارستان رساندم و دومین بار هم مسافرت بودم و متوجه شدم و به خانواده‌اش خبر دادم و آن‌ها او را نجات دادند. مدتی قبل هم فهمیدم او اسلحه خریده‌است، اما از من مخفی می‌کرد تا اینکه روز حادثه با همان اسلحه به زندگی‌اش پایان داد. آن روز وقتی آتش‌نشانان در را باز کردند و با جسد همسرم روبه‌رو شدیم از من خواستند جسد را جابه‌جا کنم، به همین دلیل آثار باروت روی دستم و لباس‌هایم باقی ماند. من در مرگ همسرم بیگناه هستم.»متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر و روشن‌شدن صحت و سقم ادعایش در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.