کد خبر : 82194 تاریخ : ۱۴۰۲/۵/۲۳ - 19:17
برادر آتش افروز بخشیده شد «حوادث امروز»مردی که متهم است در جریان اختلاف بر سر ارثیه خانوادگی، خواهرش را به آتش کشیده موفق به جلب رضایت اولیای دم شد.«حوادث امروز»گزارش میدهد.
«حوادث امروز»مردی که متهم است در جریان اختلاف بر سر ارثیه خانوادگی، خواهرش را به آتش کشیده موفق به جلب رضایت اولیای دم شد.«حوادث امروز»گزارش میدهد.

روز سه‌شنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه امسال فیلم کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد یک مرد، زن جوانی را پشت فرمان خودروی چانگان سفیدرنگی با پاشیدن بنزین به آتش می‌کشد و خودش هم دچار سوختگی می‌شود.در حالی که این فیلم در فضای مجازی دست به دست می‌شد، مأموران پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند و دریافتند حادثه در نزدیکی شهرک امید در شرق تهران رخ داده، راننده خودرو هم زن ۳۴ ساله‌ای به نام ملیحه است و مرد آتش‌افروز نیز برادر ۳۶ ساله او به نام پرویز است.
مرگ آتشین
بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد خواهر و برادر به خاطر اختلافات ارثیه از قبل با هم درگیری داشتند و در این حادثه هم ملیحه به شدت دچار سوختگی شده، اما سوختگی برادرش سطحی بوده و هر دو در بیمارستان بستری هستند.بنابراین مأموران تحقیقات خود را درباره این ادامه دادند تا اینکه یک روز بعد خبر رسید زن جوان به خاطر شدت سوختگی در بیمارستان به کام مرگ رفته است. با اعلام این خبر، پرونده برای رسیدگی به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
انکار
مأموران در نخستین گام پرویز را پس از بهبودی نسبی بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.متهم در بازجویی‌های ابتدایی جرم خود را انکار و ادعا کرد او روز درگیری بنزینی همراه نداشته و بطری بنزین متعلق به خواهرش بوده که در درگیری روی خودش ریخته و با فندکی که همراه داشته خودش را آتش زده است. این ادعا در حالی از سوی متهم مطرح می‌شد که کارآگاهان جنایی در بررسی فیلم منتشر شده از حادثه دریافتند لحظه حادثه، ملیحه پشت فرمان با سرعت کم در حال رانندگی بوده که برادرش در خودرو را باز می‌کند و همزمان با وارد کردن ضرباتی به پای او مایع داخل بطری را روی خواهرش می‌پاشد و ناگهان خودرو آتش می‌گیرد. متهم در بازجویی‌های بعدی هم قتل خواهرش را به گردن نگرفت، اما با توجه دلایل و شواهد به دست آمده، بازپرس جنایی قرار بازداشت موقت او را به جرم قتل عمد صادر کرد.
بخشش
بدین ترتیب همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، متهم راهی زندان شد تا اینکه چند روز قبل اولیای دم به دادسرای امور جنایی تهران رفتند و پرویز را بخشیدند. تنها اولیای دم ملیحه، فرزند خردسالش بود که پدرش به عنوان قیم قانونی او به شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران رفت و رضایتنامه کتبی خود را تحویل قاضی محمدحسین زارعی داد.پس از اعلام رضایت اولیای دم، متهم برای آخرین دفاع به دادسرا منتقل شد و گفت: «من، خواهرم را دوست داشتم، اما از مدتی قبل به خاطر ارثیه با هم اختلاف پیدا کردیم. ما هر دو کارگاه تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی متعلق به پدرم را پس از فوتش اداره می‌کردیم تا اینکه با هم به مشکل برخوردیم. مقداری وسایل خانه مانده بود که قرار بود پس از فروش آن بین هم تقسیم کنیم. روز فروش خواهرم با من درگیر شد و من هم عصبانی شدم. روز حادثه مقداری بنزین برداشتم و به محل کارش رفتم تا او را بترسانم، اما نبود. سپس به سمت خانه پدری رفتم و آنجا او را دیدم و با هم درگیر شدیم. من بنزین را برای اینکه خواهرم را بترسانم رویش پاشیدم و او هم شوکری را که داخل خودرو داشت به طرف من گرفت و جرقه او باعث انفجار شد. قصد قتل خواهرم را نداشتم و پس از حادثه هم از شوهرخواهرم خواستم به خاطر خانواده‌ام مرا ببخشد و از فرزند خردسالش هم حلالیت طلبیدم. همان روز به شدت پشیمان شدم و در این مدت هم عذاب‌وجدان داشتم و با خودم می‌گفتم کاش من به جای خواهرم آتش می‌گرفتم و فوت می‌کردم. الان هم از شوهرخواهرم تشکر می‌کنم که مرا بخشیده است.»متهم به زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه می‌شود.