کد خبر : 82215 تاریخ : ۱۴۰۲/۵/۲۶ - 23:59
کلاهبرداری 50 میلیون تومانی با شارژ 5 هزار تومانی «حوادث امروز» مرد شیاد با ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی به بهانه فروش شارژ از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد. او در یک مورد به بهانه فروش شارژ 5هزار تومانی موبایل، 50میلیون تومان از حساب یکی از طعمه‌هایش برداشت کرد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» مرد شیاد با ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی به بهانه فروش شارژ از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد. او در یک مورد به بهانه فروش شارژ 5هزار تومانی موبایل، 50میلیون تومان از حساب یکی از طعمه‌هایش برداشت کرد.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

رسیدگی به این پرونده از چند روز قبل به‌دنبال شکایت یکی از شهروندان در پلیس فتای تهران آغاز شد. شاکی که مدعی بود از حساب بانکی‌اش 50میلیون تومان برداشت شده است در این‌باره گفت:‌ برای خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بودم که با یک سایت مواجه شدم. در این سایت قیمت کمتری نسبت به سایر جاها برای فروش شارژ تلفن همراه اعلام شده بود و من هم تصمیم گرفتم از این سایت شارژ بخرم.
او ادامه داد: من بدون اینکه به آدرس سایت و درگاه پرداخت آن توجهی کنم و درباره امنیت آن بررسی بیشتری انجام دهم، شارژ مورد نظرم را انتخاب کردم و برای پرداخت پول آن وارد درگاه پرداخت شدم. ابتدا شماره کارت بانکی‌ام را وارد کردم و در ادامه اطلاعات محرمانه کارتم را وارد کردم اما با تراکنش ناموفق مواجه شدم و ناگهان از طریق پیامکی که از بانک برایم آمد متوجه شدم که همه موجودی حسابم که حدود 50میلیون تومان بود برداشت شده است.
به‌دنبال این شکایت، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود در این‌باره را آغاز کردند. آنها در جریان بررسی‌های فنی متوجه شدند که فرد ناشناسی به بهانه فروش شارژ ارزان قیمت یک درگاه جعلی پرداخت ایجاد کرده که شهروندان را به آنجا هدایت و از طریق این درگاه از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کند. درحالی‌که هویت متهم شناسایی شده بود مأموران با مجوز قضائی متهم را در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و در مخفیگاهش تجهیزات الکترونیکی کشف کردند. سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده به شهروندان توصیه کرد: شارژ‌های تلفن همراه مورد نیاز خود را فقط از مراکز و اپلیکیشن مالی مورد تأیید و معرفی شده در وب سایت اصلی بانک‌ها و یا مورد تأیید بانک مرکزی و نصب شده از منابع اصلی و یا وب سایت اپراتورها تهیه کنند و به نتایج نشان داده شده توسط موتورهای جست‌وجوگر اکتفا نکنند، چرا که احتمال تقلبی بودن بعضی از این نتایج وجود دارد.