کد خبر : 82297 تاریخ : ۱۴۰۲/۶/۱۳ - 15:45
دستگیری زوج کلاهبردار «حوادث امروز»مرد ورشکسته که با همدستی همسرش به بهانه پرداخت وام بدون بهره و پیش‌خرید خودرو کلاهبرداری کرده و گریخته بودند با تیزهوشی یکی از مالباختگان دستگیر شدند.«حوادث امروز»گزارش میدهد.

«حوادث امروز»مرد ورشکسته که با همدستی همسرش به بهانه پرداخت وام بدون بهره و پیش‌خرید خودرو کلاهبرداری کرده و گریخته بودند با تیزهوشی یکی از مالباختگان دستگیر شدند.«حوادث امروز»گزارش میدهد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل اردیبهشت امسال زن جوانی با حضور در شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، شکایت کرد برای تأمین جهیزیه دخترش ۷۰ میلیون تومان در یک صندوق خانگی سرمایه‌گذاری کرده تا دو برابر آن، وام بدون سود بگیرد اما با گذشت دو ماه از این ماجرا زنی که با شوهرش این صندوق را اداره می‌کردند متواری شدند. در ادامه زنان و مردان دیگری نیز نزد بازپرس پرونده آمده و شکایت کردند در دام یک زوج افتاده و به شیوه مشابه شاکی نخست مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.جست‌و‌جوها ادامه داشت تا این‌که روزهای پایانی هفته گذشته زنی به پلیس آگاهی تهران آمد و گفت‌: در صندوق خانگی این زوج ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کردم که وامی ندادند و متواری شدند. آنها حتی از دو عضو خانواده‌اش ۹۰۰ میلیون تومان به بهانه پیش‌خرید خودرو کلاهبرداری کردند. هفته قبل در اینستاگرام متوجه فعالیت یک شرکت بازرگانی شدم. با شماره درج شده در آن تماس گرفتم که زنی پاسخ داد که صدایش شبیه همان زن شیاد بود‌. روز بعد به دفتر شرکت در جنوب غرب تهران رفتم که دیدم او و شوهرش در این دفتر کلاهبرداری‌های خود را ادامه می‌دهند. مأموران به این شرکت رفتند و زوج فراری را بازداشت کردند. مینا و مهرداد به شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران منتقل شدند و در تحقیقات اعتراف کردند. مینا متهم پرونده در اظهاراتش گفت‌: شوهرم تاجر بود و شرایط زندگی‌مان خوب بود اما شریکش سر او کلاه گذاشت و متواری شد. برای پرداخت بدهی‌های شوهرم تصمیم به کلاهبرداری گرفته و به بهانه پرداخت وام کم‌بهره یا پیش‌فروش خودرو از افراد پول گرفته و بعد فرار می‌کردیم. آخرین بار با هویت جعلی یک شرکت کاغذی راه‌اندازی و دوباره همان جرایم را ادامه دادیم که با زیرکی یکی از شاکیان مخفیگاه‌مان لو رفت و دستگیر شدیم. این در حالی بود که شوهرش نیز به همدستی با وی اعتراف کرد.​​​​ علیرضا بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با تأیید این خبر به جام‌جم گفت‌: با اعتراف این زوج شیاد تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.