کد خبر : 82331 تاریخ : ۱۴۰۲/۶/۱۹ - 19:29
اخاذی با تهدید قاتل دروغین مجازی «حوادث امروز»مردی که با راه‌اندازی صفحه‌ای در اینستاگرام خودش را قاتل سریالی معرفی کرده و با تهدید شهروندان به قتل از آن‌ها اخاذی می‌کرد بازداشت شد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز»مردی که با راه‌اندازی صفحه‌ای در اینستاگرام خودش را قاتل سریالی معرفی کرده و با تهدید شهروندان به قتل از آن‌ها اخاذی می‌کرد بازداشت شد.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: چند روز قبل مردی وارد پلیس فتا تهران شد و گفت از سوی فردی ناشناس تهدید به قتل شده است. شاکی در توضیح ماجرا گفت: هنگام جست‌وجو در اینستاگرام صفحه‌ای را بررسی کردم که گرداننده آن خودش را قاتل سریالی معرفی کرده بود. وقتی با او چت کردم من را به قتل تهدید کرد و گفت در صورتی که تا 48 ساعت دیگر به شماره حسابی که در اختیارم می‌گذارد پول نریزمن را به قتل می‌رساند. او در صفحه‌اش موضوعات زیادی درباره قتل‌های سریالی منتشر کرده بود که تصمیم به شکایت گرفتم. بعد از مطرح شدن شکایت مشخص شد شکایت‌های مشابهی علیه متهم مطرح شده است. با کامل شدن بررسی‌ها در این باره بود که مأموران پلیس موفق شدند مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی و او را بازداشت کنند. بررسی سوابق متهم نشان داد هیچ سابقه‌ای در پرونده او ثبت نشده است. متهم در جریان بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: مدتی بود به فکر بودم که یک شبه پول زیادی به دست بیارم برای همین نقشه کشیدم که صفحه‌ای در اینستاگرام درست کنم و با معرفی کردن خودم به عنوان قاتل سریالی از کاربران اخاذی کنم. با اطلاعاتی که درباره کاربران به دست می‌آوردم آن‌ها را تهدید به قتل می‌کردم تا پولی که نیاز داشتم را به حسابم واریز کنند که بازداشت شدم.

رئیس پلیس فتا تهران درباره مجازات تهدید در فضای مجازی به ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: براساس قانون هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید،‌اعم از اینکه به این واسطه تقاضای پول یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از دوماه تا دو سال محکوم خواهد شد.