کد خبر : 92420 تاریخ : ۱۴۰۲/۷/۵ - 17:54
سرقت از مدیرمسوول یک سایت خبری «حوادث امروز»‌مدیر مسئول یک سایت خبری که اطلاعات محرمانه زیادی را در گوشی‌اش ذخیره کرده بود، قربانی موبایل قاپ‌ها شد.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز»‌مدیر مسئول یک سایت خبری که اطلاعات محرمانه زیادی را در گوشی‌اش ذخیره کرده بود، قربانی موبایل قاپ‌ها شد.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.
چند روز قبل مدیرمسئول یکی از سایت‌های خبری به اداره پلیس رفت و خبر از سرقت گوشی موبایلش داد. وی توضیح داد: من مدیر مسئول و سردبیر یکی از سایت‌های خبری اقتصادی هستم و روز حادثه در محدوده پاسداران در حال عبور از خیابان بودم که 2 جوان موتورسوار راهم را سد کردند. هردو قمه در دست داشتند و یکی از آنها قمه را روی پهلویم و دیگری زیر گلویم قرار داد و با تهدید از من خواستند موبایلم را در اختیارشان قرار بدهم. ابتدا مقاومت کردم، چون داخل موبایلم اطلاعات محرمانه‌ای وجود داشت، اما آنها با دسته قمه چند ضربه به سرم کوبیدند و خطی روی دستانم انداختند.
وی گفت: از ترس جانم گوشی‌ام را در اختیارشان قرار دادم و آنها فرار کردند، اما گوشی برایم اهمیت چندانی ندارد، چیزی که مهم است اطلاعات داخل آن است. در گوشی‌ام تصاویری در رابطه با خطوط تولید صنایع خودروسازی، کلمات عبور و رمز ورود به چند سامانه، ‌اطلاعات دسترسی به سرور و ... است که می‌ترسم سارقان از این اطلاعات محرمانه سوءاستفاده کنند.
با ثبت این شکایت، گروهی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران زیرنظر قاضی مصطفی تقی زاده، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات خود را در این پرونده آغاز کردند. مأموران راهی محل سرقت شدند و با بررسی تصاویردوربین‌های مداربسته چهره سارقان را به‌دست آوردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها دزدان سابقه داری هستند که به‌صورت سریالی دست به سرقت می‌زنند. این دو متهم برای سرقت هایشان 2 شگرد داشتند؛ نخستین شگرد آنها این بود که در پشت چراغ قرمز‌ها، خودروهایی را که شیشه‌های آنها پایین بود انتخاب کرده و در چشم برهم زدنی اقدام به قاپیدن گوشی رانندگان یا مسافران می‌کردند.
اما شگرد دوم موتور سواران خشن به این صورت بود که در خیابان‌های خلوت پرسه زده و پس از شناسایی طعمه خود با تهدید قمه گوشی‌های مدل بالای آنها را به سرقت می‌بردند. آنها چنانچه با مقاومت مالباخته مواجه می‌شدند با دسته قمه، به سر سوژه هایشان زده و نقشه سرقت هایشان را عملی می‌کردند. با توجه به سرنخ‌های موجود، به‌زودی متهمان شناسایی و دستگیر خواهند شد.