کد خبر : 92422 تاریخ : ۱۴۰۲/۷/۵ - 18:01
620 کشته و زخمی در تالار عروسی «حوادث امروز»حادثه آتش سوزی در یکی از تالارهای عروسی شهرستان حمانیه نینوای عراق که بیش از هزار نفر در آن شرکت کرده بودند با مرگ بیش از 120 کشته و 500 زخمی به عزا تبدیل شد. عروس و داماد هم در جریان حادثه جان باختند.«حوادث امروز» گزارش میدهد.

«حوادث امروز»حادثه آتش سوزی در یکی از تالارهای عروسی شهرستان حمانیه نینوای عراق که بیش از هزار نفر در آن شرکت کرده بودند با مرگ بیش از 120 کشته و 500 زخمی به عزا تبدیل شد. عروس و داماد هم در جریان حادثه جان باختند.«حوادث امروز» گزارش میدهد.

ساعت ۱۰:۴۵ دو شب قبل در حالی که بیش از هزار نفر در حال شادی در یکی از تالارهای عروسی شهر حمدانیه عراق بودند ناگهان حادثه آتش سوزی باعث وحشت حاضران شد. حادثه آتش سوزی که به دنبال مراسم آتش بازی شروع شده بود خیلی زود گسترش پیدا کرد و شرکت کنندگان در مراسم که تلاش می‌کردند خود را از مهلکه نجات دهند در فشار جمعیت و میان شعله‌های آتش و دود گرفتار شدند. رسانه‌های عراق گزارش داده‌اند که آتش سوزی باعث ریزش قسمت‌هایی از سقف شده بود که به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی بسیار قابل اشتعال بنا شده بود.براساس این گزارش آتش‌بازی ابتدا باعث شعله‌ور شدن آتش شده و در ادامه به دلیل وجود مصالح قابل اشتعال، به سوختن کل سالن منجر شده بود. با حضور امدادگران مجروحان حادثه که شمار آن‌ها تا 500 نفر اعلام شده است به مراکز درمانی منتقل شدند. در حالی که احتمال افزایش قربانیان حادثه وجود دارد مرگ 120 نفر که عروس و داماد هم بین آنها وجود دارد تأیید شده است. دولت عراق هم تیم‌های درمانی را برای مداوی مجروحان و امدادرسانی به حادثه دیدگان بسیج کرد. با وجود این که رسانه‌های عراق خبر داده است که 9 نفر در جریان حادثه بازداشت شده‌اند اما تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که هیچ عمدی در وقوع حادثه وجود نداشته است با این حال تحقیقات اولیه نشان داده است که این سالن فاقد تدابیر ایمنی بوده و سختی خروج از درب تالار، باعث افزایش تعداد قربانیان شده است.

وزارت کشور عراق هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقات اولیه حاکی از آن است که حادثه آتش سوزی در این مراسم عروسی به دلیل فقدان معیارهای ایمنی رخ داده است. «نجم الجبوری» استاندار نینوای هم یک هفته عزای عمومی در این استان اعلام کرد.