کد خبر : 92481 تاریخ : ۱۴۰۲/۷/۱۴ - 14:56
حمله پلیس امنیت به لانه اوباش «حوادث امروز»مأموران پلیس امنیت تهران، ۱۸۹ شرور را در چند عملیات جداگانه بازداشت کردند. در میان اشرار افرادی بودند که ۲۵ سابقه دستگیری داشتند و در درگیر‌ها باعث نقص عضو و کوری چشم شده بودند.«حوادث امروز»گزارش میدهد.

«حوادث امروز»مأموران پلیس امنیت تهران، ۱۸۹ شرور را در چند عملیات جداگانه بازداشت کردند. در میان اشرار افرادی بودند که ۲۵ سابقه دستگیری داشتند و در درگیر‌ها باعث نقص عضو و کوری چشم شده بودند.«حوادث امروز»گزارش میدهد.

صبح دیروز چهارشنبه ۱۲ مهرماه، ۱۸۹ شرور معروف پایتخت در حالی که دستبند به دستانشان و پابند به پاهایشان زده شده بود در محوطه پلیس فاتب به‌خط شدند تا درس عبرتی برای مجرمان دیگری شوند که هنوز در دام مأموران پلیس گرفتار نشده‌اند. سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح برخورد با اراذل و اوباش گفت: «براساس دستور فرمانده کل انتظامی کشور درباره برخورد شدید با افرادی که شرارت می‌کنند، مأموران تهران بزرگ با اقدام پیچیده پلیسی طی ۴۸ ساعت، ۱۸۹ شرور را شناسایی و دستگیر کردند. براساس همین دستور به تمام افرادی که قصد شرارت، مزاحمت و برهم زدن امنیت مردم را دارند، هشدار می‌دهیم که پلیس به صورت شبانه‌روزی با به‌روزترین امکاناتی که در اختیار دارد تا زمانی که آن‌ها را بازداشت نکند از پای نخواهند نشست.»سردار محمدیان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که بعضی از شاکیان از ترس اراذل و اوباش شکایت نمی‌کنند، گفت: «برخی از قربانیان از ترس اراذل و اوباش شکایت نمی‌کنند، توصیه من این است هر کسی که مورد تهدید و شرارت قرار گرفته است با اطمینان کامل به پلیس و دستگاه قضائی مراجعه و طرح شکایت کند. از طرف پلیس قول می‌دهیم هویت آنان حفظ شود و امنیت آن‌ها را هم تأمین کنیم.»وی خاطرنشان کرد: «از سوی دیگر ما اشرار را پس از دستگیری به صحنه جرم منتقل می‌کنیم تا با بازسازی صحنه جرم هیمنه پوشالی آن‌ها مقابل مردم فرو بریزد و افرادی که از آن‌ها شکایت دارند با دیدن این صحنه به پلیس اطمینان و شکایت خود را مطرح کنند.»

بازداشت هانی‌کرده
در ادامه سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران هم گفت: «یکی از گنده‌لات‌های تهران که قبل از این ۱۳ بار به خاطر شرارت‌ها و درگیری‌هایی که داشته به زندان رفته و پس از تحمل آزاد شده در این طرح دستگیر شده است. این اوباش معروف در تمامی درگیری‌هایش سعی می‌کند ردی از خود به جا نگذارد و در آخرین شرارتش هم تمامی دوربین‌های محل حادثه را جمع کرده بود، اما در بررسی‌های فنی مأموران رد او را زدند و بازداشتش کردند. شرور معروف قبل از این هم در کمپ تیم استقلال درگیری ایجاد کرده بود که بازداشت و راهی زندان شد، اما پس از آزادی مدتی قبل داخل جگرکی قمه‌کشی و چند نفر را زخمی می‌کند و از محل می‌گریزد. در بررسی‌های میدانی مشخص شد وی پس از شرارت تمام دوربین‌ها را جمع کرده تا از خود ردی به‌جا نگذارد، اما مأموران پلیس در بررسی‌های فنی و دوربین‌های دیگر متوجه شدند درگیری را همین اوباش معروف رقم زده است، حتی مشخص شد چند ساعت بعد هم در همان نزدیکی‌ها دوباره با چند نفر دیگر درگیر شده و با قمه رجزخوانی کرده است. بدین ترتیب مأموران، او را بازداشت کردند.»وی افزود: «از متهمان، ۱۷ قبضه سلاح گرم و ۷۶ قبضه سلاح سرد کشف شد.»

حاشیه اشرار
طرح دستگیری اراذل اوباش دیروز حاشیه‌هایی هم همراه داشت از اعلام بی گناهی بعضی از آن‌ها مقابل پلیس تا عرض ادب برخی از آن‌ها در مقابل شرور‌ها‌ی سطح یک تهران. بعضی از متهمان خود را بی‌گناه می‌دانستند و حتی حاضر به صحبت با خبرنگاران هم نبودند، اما وقتی فیلم و عکس‌های شرارت‌ها خود را می‌دیدند لب به اعتراف می‌گشودند و ابراز پشیمانی می‌کردند.حاشیه جالب دیگر این طرح ابراز ارادت و عرض ادب بعضی از شرور‌های سطح سه به شرور و گنده لات تهران بود. بعضی از آن‌ها وقتی متوجه بازداشت گنده لات تهران می‌شدند به طرفش می‌آمدند و او را بغل و ابراز ارادت می‌کردند. در مقابل تعداد دیگری از اوباش که در قسمت دیگر محوطه نشسته بودند و خود را نوچه شرور کشته شده در زندان (وحید مرادی) می‌دانستند با شنیدن نام گنده‌لات تهران او را قاتل می‌خواندند و تهدید می‌کردند.

شروری با یک چشم
در میان متهمان دستگیر شده یکی از آن‌ها که به نظر می‌رسید با اراذل اوباش دیگر تفاوت دارد نظرم را به خودش جلب کرد. این متهم کلاه به سر و ماسک به صورت داشت و وقتی به او نزدیک شدم دیدم او خودش قربانی اسیدپاشی است و در حادثه اسیدپاشی یکی از چشمانش و قسمتی از صورتش را از دست داده است. متهم در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت هفت سال قبل این حادثه به خاطر کری‌خوانی با شرور دیگری برایش رخ داده است.
چه شد وارد جرگه خلافکاران شدی؟
من خلافکار نبودم، اما اهل درگیری و نزاع بودم و درگیری‌های ما هم به خاطر کری خوانی با بچه‌های محل بود.
الان به چه جرمی دستگیر شدی؟
به جرم حمل مواد مخدر بازداشت شدم. البته آن‌ها مدعی هستند من نوچه دارم و آن‌ها را برای شرارت آموزش می‌دهم و به همین خاطر بازداشتم کردند و می‌گویند داخل ماشینم مواد مخدر جاسازی کرده‌ام.
شما سابقه مواد مخدر هم داری؟
بله. پس از حادثه اسیدپاشی، من مواد فروش شدم و می‌خواستم با پول قاچاق فروشی هزینه درمانم را تأمین کنم.
چرا به صورتت اسیدپاشیدند؟
سال ۹۵ با فردی به نام یاسر درگیر شدم و او به روی من اسید پاشید. من با دوست او مشکل داشتم و اختلاف پیدا کرده بودم و او هم به هواخواهی دوستش روی من اسید پاشید. البته ما از قبل برای هم کری می‌خواندیم و چند باری هم درگیر شده بودیم. پس از حادثه یکی از چشمانم کور شد و دیگر هم بینایی‌اش ۴۰ درصد است.
در تحقیقات پلیسی شاکی داری و گفته بودند شما نوچه پروری می‌کنی؟
من برای خودنمایی می‌گفتم نوچه دارم. البته دشمنانی هم دارم که می‌خواستم آن‌ها را بترسانم.
زمان دستگیری مقدار زیادی پول و سلاح سرد از شما کشف شده است؟
بله، من وضع مالی خوبی دارم و مزون لباس عروس دارم و مأموران هم پول‌ها و سلاح سرد را از ماشینم کشف کردند.
قدرت نمایی مرد آهنین
یکی دیگر از متهمان دستگیر شده مدعی است قهرمان مردان آهنین بوده و به خاطر درگیری با چند نفر و قدرت نمایی از سوی مأموران بازداشت شده است.
به چه جرمی دستگیر شدی؟
من قهرمان مسابقه مردان آهنین هستم و مدتی قبل با چند نفر درگیر شدم و آن‌ها می‌خواستند مرا مثل روح الله داداشی به قتل برسانند. آن‌ها خودشان را گنده لات می‌دانند و همیشه دنبال فرصتی بودند تا مرا کتک بزنند و زورشان را به رخ من بکشانند تا اینکه شب حادثه وقتی از باشگاه بیرون آمدم و سوار خودرویم شدم سه نفر راه مرا سد کردند و من هم از ماشین پیاده شدم و آن‌ها را کتک زدم. وقتی پلیس متوجه درگیری من شد مرا تحت تعقیب قرار داد تا اینکه دستگیرم کردند.
‌ماجرای پرونده آدم ربایی ات چه بود؟
چند سال قبل یکی از دوستانم که نمایشگاه خودرو دارد و خرید و فروش ملک هم می‌کند با فرد دیگری که او هم نمایشگاه ماشین دارد اختلاف مالی پیدا کرد. دوستم از او ۲ میلیارد تومان طلب داشت و او هم بدهی‌اش را نمی‌داد که دوستم پسر خواهر او را ربود و دو شبانه روز در باغی نزدیکی کرج گروگان گرفت و بعد هم بعد از توافق پسر خواهرش را آزاد کرد و دو ماه بعد همه ما به جرم آدم‌ربایی دستگیر شدیم.

شرور شیطان صفت
یکی دیگر از متهمان شرور ۲۶ ساله سابقه داری است چند ماه قبل از زندان رجایی شهر آزاد شده و این بار در پوشش اسپانسر و ترانسفر بازیکنان فوتبال، پسران نوجوان را فریب و آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده است. پرونده متهم از چندی قبل با شکایت خانواده‌ای در دستور کار مأموران پلیس پایتخت قرار گرفت. بررسی‌ها نشان داد متهم مقابل باشگاه‌های فوتبال در شرق تهران می‌رود و خود را اسپانسر و ترانسفر بازیکنان فوتبال معرفی می‌کند و مدعی می‌شود بازیکنان فوتبال را به راحتی می‌تواند به عضویت تیم مطرح فوتبال و حتی به تیم ملی نوجوانان فوتبال کشور منتقل کند. متهم به این روش تعدادی از نوجوانان را فریب داده بود و با همدستی دو نفر دیگر آن‌ها را ربوده و پس از آزار و اذیت از آن‌ها فیلم سیاه تهیه کرده بود. در حالی که تعداد شاکیان به چند نفر رسیده بود مأموران موفق شدند متهم را شامگاه سه شنبه یازدهم مهرماه در خانه ویلایی اجاره‌ای در شمال کشور همراه دختر مورد علاقه‌اش بازداشت کنند.
متهم در تحقیقات ابتدایی به فریب ۱۵ پسر نوجوان اعتراف کرد. در حالی که شش نفر از متهم تا الان شکایت کرده‌اند، بررسی‌ها حکایت از آن دارد تعدادی از پسران آزار دیده همراه خانواده هایشان کشور را ترک کرده‌اند و برخی هم به خاطر آبرویشان هنوز شکایتی مطرح نکرده‌اند.