کد خبر : 92520 تاریخ : ۱۴۰۲/۷/۲۲ - 17:07
وساطت پلیس در یک قدمی چوبه دار «حوادث امروز»جوانی که از 7سال قبل به اتهام قتل پسرعمویش به قصاص محکوم شد و در یک قدمی چوبه دار قرار داشت با وساطت پلیس و شماری از خیران از چوبه دار نجات یافت.«حوادث امروز»گزارش میدهد.

«حوادث امروز»جوانی که از 7سال قبل به اتهام قتل پسرعمویش به قصاص محکوم شد و در یک قدمی چوبه دار قرار داشت با وساطت پلیس و شماری از خیران از چوبه دار نجات یافت.«حوادث امروز»گزارش میدهد.

دریکی از روزهای مرداد سال95 به مأموران پلیس اندیمشک خبر رسید که در یکی از روستاهای اطراف چند نفر به شکل مسلحانه با یکدیگر درگیر شده‌اند و در این درگیری یک نفر جان باخته و یک نفر نیز به‌شدت مجروح شده است. شواهد اولیه نشان می‌داد که ضارب و مقتول با یکدیگر پسرعمو هستند. آنها از مدت‌ها قبل بر سر زمین‌های کشاورزی‌شان که در اراضی کرخه واقع شده و نحوه آبیاری‌ با یکدیگر دچار اختلاف شده بودند و حتی بزرگان منطقه نیز نتوانسته بودند بین آنها پادرمیانی کنند. روز حادثه با بالا گرفتن این اختلافات متهم از روی پشت بام خانه‌اش که به حیاط خانه مقتول مشرف بود به‌سوی او و برادرش تیراندازی کرده و وی را به قتل رسانده بود.متهم که بعد از این تیراندازی خونین گریخته بود، یک روز بعد با وساطت یکی از بزرگان منطقه نزد مأموران پلیس رفت و خودش را تسلیم کرد. او گفت:‌ مقتول علاوه بر پسرعمویم، شوهر خواهرم هم بود و 2فرزند داشت. ما مدت‌ها بود که بر سر آبیاری زمین‌ها با یکدیگر اختلاف داشتیم و روز حادثه درحالی‌که به‌شدت از دستش عصبانی بودم اسلحه‌ای را که در خانه داشتم برداشتم و روی پشت‌بام رفتم. از آنجا او و برادرش را دیدم که در حیاط بودند و شروع به تیراندازی به‌سوی آنها کردم. می‌خواستم آنها را بترسانم و باور کنید هدفم قتل نبود و حالا پشیمان هستم. متهم در دادگاه کیفری یک استان خوزستان محاکمه شد. در این جلسه عموی متهم به‌عنوان ولی دم مقتول خواستار قصاص او شد. پسرعموی دیگر متهم که در این حادثه دچار نقص عضو شده نیز خواستار مجازات او شد. به این ترتیب او به قصاص محکوم شد و این رأی مدتی بعد در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد تا همه‌‌چیز برای مجازات قاتل فراهم شود.با وجود قطعی شدن حکم قصاص روند رسیدگی به پرونده طولانی شد تا اینکه چند روز قبل قرار شد رسیدگی به پرونده با اجرای حکم پایان یابد. از آن زمان تلاش‌ها برای ایجاد صلح و سازش در پرونده آغاز شد. یکی از افرادی که در این بین نقش زیادی داشت زعیم شیخ علی بن ناصر آل نبهان بود. کسی که به خاطر تلاش‌هایش در ایجاد صلح و سازش به چهره ملی صلح معروف شده است. تلاش‌ها برای صلح و سازش در این پرونده در حالی ادامه داشت که هفته فراجا نیز فرا رسیده بود. در این شرایط سرهنگ گوروئی، فرمانده انتظامی اندیمشک و سروان هکی، فرمانده پاسگاه شهر آزادی نیز برای رضایت دادن اولیای دم پادرمیانی کردند تا اینکه اولیای دم بعد از گذشت 7سال از قتل فرزندشان به احترام این افراد و به‌خاطر هفته فراجا قاتل را بخشیدند.