کد خبر : 92527 تاریخ : ۱۴۰۲/۷/۲۳ - 10:56
اثبات بی گناهی متهم به قتل در یک قدمی طناب دار «حوادث امروز»داماد خطاکار که هفت سال قبل برادر زنش را برای تصاحب اموال پدر‌زنش به قتل رسانده و با صحنه‌سازی قتل را به گردن مرد مسافرکشی انداخته‌بود، پس از قتل پدر زن و مادر زنش در ویلای طالقان به قتل برادر زنش هم اعتراف کرد. با این اعتراف بی‌گناهی مردی که هفت سال قبل به اتهام قتل بازداشت شده بود، روشن شد.«حوادث امروز»گزارش میدهد.

«حوادث امروز»داماد خطاکار که هفت سال قبل برادر زنش را برای تصاحب اموال پدر‌زنش به قتل رسانده و با صحنه‌سازی قتل را به گردن مرد مسافرکشی انداخته‌بود، پس از قتل پدر زن و مادر زنش در ویلای طالقان به قتل برادر زنش هم اعتراف کرد. با این اعتراف بی‌گناهی مردی که هفت سال قبل به اتهام قتل بازداشت شده بود، روشن شد.«حوادث امروز»گزارش میدهد.

روز یک‌شنبه ۲۶ شهریور ماه امسال به مأموران پلیس شهرستان طالقان در استان البرز خبر رسید زن و شوهری در ویلایشان به طرز هولناکی به قتل رسیده‌اند.مأموران پلیس وقتی به محل حادثه رسیدند، ابتدا با جسد مرد ۶۵ ساله‌ای به نام احمد در پارکینگ ویلا و در ادامه هم با جسد خونین زن ۶۵ ساله‌ای به نام سعیده در یکی از اتاق‌های طبقه دوم ویلا روبه‌رو شدند که به طرز مرموزی با چاقو به گردن و بدنشان به قتل رسیده‌بودند.
رد پای داماد
بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد زن و شوهر اهل تهران هستند و مدتی قبل برای استراحت به ویلایشان در طالقان می‌روند و روز حادثه به طرز مرموزی به قتل می‌رسند.بررسی‌های فنی حکایت از آن داشت عامل قتل فرد آشنایی بوده که بدون مقاومت زن و شوهر وارد ویلا شده و ابتدا مرد میانسال را داخل پارکینگ غافلگیر کرده و او را با چاقو از پشت به قتل رسانده‌است، اما وقتی برای قتل دوم به اتاق خواب طبقه دوم می‌رود، زن میانسال بیدار می‌شود و در نهایت پس از چند دقیقه جدال با قاتل که آثار آن روی دست و بدنش نمایان است، به قتل می‌رسد.بدین ترتیب با به دست آمدن این اطلاعات، تحقیقات برای شناسایی قاتل ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان جنایی در رفت و آمد دختر و داماد زن و شوهر فوت شده به اداره آگاهی، به داماد خانواده که آثار خراشیدگی روی صورت و دست او مشاهده می‌شد، مشکوک شدند و وی را به عنوان مظنون بازداشت کردند.
دوربین دانشگاه
متهم ۴۰ ساله به نام فرزین که کارمند باسابقه دانشگاه علوم و تحقیقات است در بازجویی‌های ابتدایی، جرم قتل را انکار کرد و مدعی شد از قتل پدر زن و مادر زنش بی‌اطلاع است. وی در ادعایی گفت: «روز حادثه من به محل کارم رفته‌بودم و همان روز هم در دانشگاه هنگام تعمیر خودرویم دستم آسیب دید و خبر ندارم چه کسی و با چه انگیزه‌ای پدر‌زن و مادر زنم را به قتل رسانده‌است.»با طرح این ادعا، مأموران پلیس دوربین‌های مداربسته محل کار متهم را بازبینی کردند که مشخص شد فرزین صبح روز حادثه وارد دانشگاه می‌شود، اما ساعتی بعد پس از تعویض پلاک خودرویش از در دیگر پارکینگ دانشگاه خارج می‌شود و به طرف بیرون از شهر حرکت می‌کند.
اعتراف
بدین ترتیب متهم دوباره مورد بازجویی قرار گرفت و وقتی با مدارک و دلایل روبه‌رو شد به قتل مادرزن و پدرزنش اعتراف کرد و در ادعایی گفت: «پدر‌زنم مرد پولداری بود و املاک زیادی در پونک تهران، طالقان، اندیشه و عظیمیه کرج داشت. او علاوه بر این املاک سرمایه‌های دیگری هم داشت و تنها وارث این همه ثروت هم همسرم و دختر ۹ ساله‌ام هستند. من طمع کردم و تصمیم گرفتم آن‌ها را بکشم تا زودتر ارثیه به خانواده‌ام برسد و در اختیار من قرار بگیرد. روز حادثه پس از تعویض پلاک خودرویم به ویلای طالقان رفتم. من سعی کردم قتل را با برنامه‌ریزی دقیق انجام دهم و حتی تلفن همراهم را نبردم تا ردی از خودم به جای نگذارم. با کلیدی که داشتم در ویلا را باز کردم و ابتدا پدر‌زنم را در پارکینگ ویلا غافلگیر کردم و با چاقو گلویش را بریدم. سپس به سراغ مادر‌زنم رفتم، اما او با صدای درگیری ما از خواب بیدار شده‌بود. وقتی چاقو را در دست‌های من دید با من درگیر شد و به صورتم سیلی زد و من با چاقو او را زدم و او هم دستانم را گرفت که باعث شد دست‌هایم با ناخون‌هایش خراشیده شود و همین موضوع راز قتل را بر ملا کرد.»
جنایت قبل از مراسم قسامه
پس از اعتراف متهم به قتل، مأموران پلیس در بررسی پرونده زن و شوهر فوت شده دریافتند پسر ۳۰ ساله آن‌ها به نام شهرام ۱۲ بهمن ماه سال ۹۵ زمانی که آن‌ها در سفر کربلا بودند، به طرز مرموزی در تهران به قتل می‌رسد و مأموران جسد او را در بزرگراه خرازی کشف می‌کنند.بررسی‌ها نشان داد پسر جوان کارمند شرکت خودروسازی بوده و روز حادثه از سرویس جا می‌ماند و ساعتی بعد هم جسد بی‌جانش در حالی که خفه و اموالش سرقت شده‌بود، کشف می‌شود. مأموران پلیس فرضیه قتل را با انگیزه سرقت پیگیری کردند و در نخستین گام ردیابی تلفن همراه مقتول را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه چند ماه بعد متوجه شدند تلفن شهرام به تاز‌گی روشن شده و در اختیار زن جوانی قرار دارد. زن جوان در بازجویی‌ها گفته بود گوشی تلفن همراه را شوهرش کامران که در تهران با خودرویش مسافرکشی می‌کند به او هدیه داده‌است. مأموران در ادامه کامران را بازداشت کردند، اما وی قتل را انکار کرد و گفت چند ماه قبل گوشی را داخل خودرویش پیدا کرده‌است. از آنجایی که متهم سابقه سرقت در پرونده‌اش داشت، سرانجام کیفرخواست قتل عمد وی صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده می‌شود. متهم در تمامی جلسات دادگاه قتل را انکار می‌کند و در نهایت قرار بود اولیای دم تعدادی از بستگان خود را برای قسامه در دادگاه حاضر کنند تا پس از اجرای مراسم قسامه، هیئت قضائی حکم قصاص راننده خودرو را صادر کند، اما پنج روز قبل از اجرای مراسم آن‌ها به قتل می‌رسند.
فرضیه سومین قتل
در چنین شرایطی که داماد طمعکار به قتل پدر زن و مادر زنش با انگیزه تصاحب ارثیه اعتراف کرد، این فرضیه برای مأموران پلیس قوت گرفت که متهم در قتل برادر زنش هم دست داشته و به احتمال زیاد مرد مسافرکش که ادعای بی‌گناهی می‌کند، بی‌گناه است. بدین ترتیب متهم برای ادامه تحقیقات به دستور قاضی محمد مهدی براعه، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران از استان البرز به تهران منتقل شد و در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. متهم در بازجویی‌ها قتل برادر زنش را انکار و تلاش کرد با تناقض‌گویی مأموران پلیس را فریب دهد، اما در بررسی پرونده قتل شهرام مشخص شد فرزین (عامل قتل پدر زن و مادر زن) از همان روز اول حادثه پیگیر پرونده برادرزنش بوده و حتی روز دستگیری مظنون به قتل هم در محل دستگیری حضور داشته و با صحنه‌سازی به دروغ به مأموران می‌گوید متهم دستگیر شده گفته شهرام را خفه نکرده‌است. مأموران هم به استناد همین اظهارات که چطور مرد مسافرکش از نحوی قتل پسر جوان خبر داشته وی را بازداشت می‌کنند.
قاتل با‌هوش و اعتراف به سومین قتل
متهم در نهایت پس از روبه‌رو شدن با مدارک و دلایل به قتل برادر‌زنش هم اعتراف کرد و گفت: «می‌خواستم تمامی ثروت پدر زن و مادر‌زنم را خیلی زود تصاحب کنم و بهمن سال ۹۵ وقتی مادر زن و پدر زنم برای زیارت به کربلا رفتند، پسرشان را به قتل رساندم. آن روز برادر‌زنم از سرویس جامانده بود و من او سوار خودرویم کردم تا به محل کارش برسانم و در میانه راه با اجرای نقشه‌ای از پیش طرحی‌شده او را خفه و جسدش را در کنار بزرگراه شهید خرازی رها کردم. سپس برای اینکه مأموران پلیس را فریب دهم و ردی از خودم به جای نگذارم تلفن همراه او را سرقت کردم و داخل خودروی مسافرکشی که در آن خط کار می‌کرد، انداختم. راننده خودرو متهم سابقه‌داری بود و می‌دانستم مأموران به او مشکوک می‌شوند و او را در نهایت به اتهام قتل بازداشت می‌کنند. طبق نقشه همه چیز پیش رفت و حتی روزی که او دستگیر شد، خودم را به مأموران رساندم و او را به قتل متهم کردم. پس از این حادثه انتظار داشتم پدر زن و مادر زنم اموالشان را به نام همسرم کنند، اما آن‌ها اموالشان را به نام همسرم نکردند و من هم تصمیم گرفتم آن‌ها را هم مثل پسرشان به قتل برسانم تا زودتر به ثروت آن‌ها برسم.» تحقیقات از متهم در حالی ادامه دارد که متهم به قتل پسر ۳۰ ساله با اعتراف متهم، بی‌گناهی‌اش پس از هفت سال بر ملا شد.