کد خبر : 92572 تاریخ : ۱۴۰۲/۸/۱ - 00:25
قاتلی که بعد از 21 سال ناشناخته ماند «حوادث امروز»اولیای دم زن جوانی که ۲۱ سال قبل به طرز مرموزی به قتل رسیده بود، پس از اینکه قاتل او از سوی مأموران پلیس شناسایی نشد درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند.«حوادث امروز»گزارش میدهد.

«حوادث امروز»اولیای دم زن جوانی که ۲۱ سال قبل به طرز مرموزی به قتل رسیده بود، پس از اینکه قاتل او از سوی مأموران پلیس شناسایی نشد درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند.«حوادث امروز»گزارش میدهد.

۲۰ فروردین‌ماه ۸۱ به مأموران پلیس تهران خبر رسید زن جوانی در خانه‌اش در یکی از خیابان‌های شرقی به طرز مرموزی به کام مرگ رفته است. با اعلام این خبر، تیمی از مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند و داخل پذیرایی آپارتمان مسکونی با جسد زن ۳۶ ساله‌ای به نام نسترن روبه‌رو شدند که آثار خفگی روی گردنش نمایان بود. بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد مقتول زن تنهایی است که پس از جدایی از همسرش در این خانه زندگی می‌کرده تا اینکه ساعتی قبل برادرش مرگ مرموز او را به پلیس خبر می‌دهد. برادر مقتول به مأموران گفت: «خواهرم متأهل بود و سه فرزند دارد، اما چند ماه قبل به خاطر اختلافی که با شوهرش داشت، طلاق گرفت. خواهرم تنها بود، چون سه فرزندش با پدرشان زندگی می‌کنند. من همیشه با خواهرم ارتباط تلفنی داشتم و هر چند روز یک‌بار هم به دیدنش می‌آمدم یا او را به خانه‌ام دعوت می‌کردم. شب قبل با خواهرم تماس گرفتم، اما جواب مرا نداد، احتمال دادم مشغول کاری باشد و با من تماس بگیرد، اما وقتی امروز هم با من تماس نگرفت، نگرانش شدم و دوباره با او تماس گرفتم. خواهرم این‌بار هم جواب تماسم را نداد، به همین دلیل نگرانی‌ام بیشتر شد و تصمیم گرفتم به خانه‌اش بروم. هر چقدر زنگ خانه‌اش را زدم کسی در را باز نکرد و در نهایت با کلید یدکی که داشتم در را باز کردم و با جسد خواهرم روبه‌رو شدم و حادثه را به پلیس خبر دادم.»

فرضیه سرقت

تیم جنایی در بررسی‌های صحنه قتل با به‌هم‌ریختگی وسایل خانه روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت پس از قتل زن جوان، اموالش سرقت شده است. از سوی دیگر در بررسی‌های میدانی و گفته‌های بستگان مقتول مشخص شد مقداری از طلاها، پول و اموال مقتول سرقت شده است. بدین ترتیب فرضیه قتل با انگیزه سرقت برای کارآگاهان جنایی قوت گرفت، اما مأموران هیچ سرنخی از سارق جنایتکار پیدا نکردند.

بازداشت‌های بدون نتیجه

مأموران تحقیقات خود را با فرضیه قتل با انگیزه سرقت ادامه دادند و چند مظنون را بازداشت کردند، اما در تحقیق از مظنونان مشخص شد هیچ کدام از افراد دستگیر شده نقشی در قتل زن جوان نداشته‌اند. مأموران پلیس در شاخه دیگری از تحقیقات خود احتمال دادند شوهر سابق مقتول به‌خاطر اختلافاتی که با همسر سابقش داشته، دست به قتل زده و بعد هم با صحنه‌سازی سرقت تلاش کرده است مأموران را فریب دهد. بدین ترتیب مأموران، شوهر سابق مقتول را بازداشت کردند، اما وی قتل نسترن را انکار کرد و تحقیقات پلیس هم نشان داد او در قتل همسر سابقش دست نداشته است، بنابراین آخرین متهم هم آزاد شد.

درخواست دیه

پس از این، مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن ردی از قاتل ادامه دادند، اما هیچ نتیجه‌ای نگرفتند و پرونده زن جوان همچنان مفتوح مانده بود تا اینکه مدتی قبل پس از گذشت حدود ۲۱ سال از قتل زن جوان، مادر و سه فرزند او به دادگاه کیفری رفتند و درخواست دیه از بیت‌المال کردند. درخواست اولیای دم پس از بررسی و تأیید از سوی مقام قضائی چند روز قبل برای اجرا به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. بدین ترتیب به زودی دیه زن جوان که شناسایی قاتل او همچنان در پرده‌ای از ابهام قرار دارد از بیت‌المال به مادر مقتول و سه فرزند او پرداخت و پرونده‌اش برای همیشه بسته می‌شود.