کد خبر : 92584 تاریخ : ۱۴۰۲/۸/۳ - 19:03
کلاهبرداری ها پس از آزادی از زندان نیز ادامه داشت «حوادث امروز»مردی که با معرفی خود به عنوان پشتیبان دستگاه‌های کارتخوان حساب مشتریان را خالی می‌کرد، دوباره به دام پلیس افتاد.«حوادث امروز»گزارش میدهد.

«حوادث امروز»مردی که با معرفی خود به عنوان پشتیبان دستگاه‌های کارتخوان حساب مشتریان را خالی می‌کرد، دوباره به دام پلیس افتاد.«حوادث امروز»گزارش میدهد.


سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: چندی قبل شکایت‌های مشابه درباره برداشت‌های غیرمجاز به پلیس آگاهی گزارش شد. یکی از شاکیان توضیح داد:من صاحب یک فروشگاه هستم. چند روز قبل مردی وارد فروشگاه شد و خودش را پشتیبان دستگاه‌های کارتخوان معرفی کرد. بعد از بررسی دستگاه‌های کارتخوان از من خواست کارت عابربانکم را برای به روز کردن دستگاه‌ها در اختیارش بگذارم. من هم اعتماد کردم و کارت عابربانکم و رمزش را به او دادم.آن مرد هم بعد از بررسی وضعیت کارت را به من برگرداند و بیرون رفت. چند ساعت بعد پیامکی برایم ارسال شد که نشان می‌داد همه موجودی حسابم برداشت شده‌است. وقتی به سراغ کارت عابربانکم رفتم، متوجه شدم کارتم با کارت مشابهی جابه‌جا شده‌است. فهمیدم آن مرد کلاهبردار بوده و کارت من را با کارت مشابهی جابه‌جا کرده‌است.کارآگاهان پلیس با بررسی شکایت‌های مطرح شده متوجه شدند برداشت‌ها از یک مغازه طلافروشی صورت گرفته‌است. شاکی وقتی با تصاویر دوربین‌های مداربسته این مغازه روبه‌رو شد، برداشت‌کننده را شناسایی کرد و گفت که این مرد همان کسی است که از او کلاهبرداری کرده‌است.بعد از به دست آمدن این سرنخ مأموران پلیس در این باره تحقیقات بیشتری انجام دادند. آن‌ها در جریان تحقیقات بیشتر موفق شدند هویت متهم را شناسایی کنند. تحقیقات پلیس نشان داد وی از مجرمان سابقه‌داری است که قبلاً به همین اتهام بازداشت شده و به زندان افتاده بود. با کامل شدن بررسی‌ها مأموران موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و او را بازداشت کنند. متهم در بازجویی‌ها به کلاهبرداری‌های سریالی به این شیوه اعتراف کرد. او گفت بعد از تحمل دوران محکومیتم از زندان آزاد شدم و تصمیم گرفتم به همان شیوه از شهروندان کلاهبرداری کنم. با اطلاعاتی که در این باره داشتم، وارد فروشگاه‌ها می‌شدم و خودم را پشتیبان دستگاه‌های کارتخوان معرفی می‌کردم. فروشندگان هم به من اعتماد می‌کردند و کارت عابربانک و رمزش را در اختیارم می‌گذاشتند. من کارت‌های همه بانک‌ها را داشتم برای همین در فرصت مناسب کارت آن‌ها را با کارت مشابه جایگزین می‌کردم و بعد از خارج شدن از فروشگاه راهی طلافروشی می‌شدم و موجودی حسابشان را خالی می‌کردم. سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهم به ۲۰ کلاهبرداری مشابه اعتراف کرده و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر وی در پلیس آگاهی جریان دارد.