کد خبر : 92619 تاریخ : ۱۴۰۲/۸/۱۹ - 19:19
4 قاتل در زندان قصاص شدند «حوادث امروز» 4قاتل که حکم قصاص‌شان تأیید شده و به مرحله اجرا رسیده بود، سحرگاه دیروز در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند و قصاص شدند.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» 4قاتل که حکم قصاص‌شان تأیید شده و به مرحله اجرا رسیده بود، سحرگاه دیروز در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند و قصاص شدند.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

نخستین اجرای حکم، اعدام قاچاقچی بین‌المللی شیشه بود که مورد عفو قرار گرفته و بعد از 10سال از زندان آزاد شده بود اما 48ساعت بعد دریک درگیری دست به جنایت زده بود. شروع این پرونده به شامگاه سی‌ام مرداد سال 99برمی‌گردد. آن روز پسری جوان در یک درگیری در پایتخت به قتل رسید و از همان زمان تحقیقات برای دستگیری قاتل آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که عده‌ای به‌خاطر کری‌خوانی در پاتوق افراد خلافکار درگیر شده بودند که دعوای آنها به خیابان کشیده شده و یکی از آنها با ضربه چاقو به قتل رسیده بود. مأموران با سرنخ‌های به‌دست آمده قاتل را دستگیر کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که او سابقه‌دار بوده و بارها به اتهام درگیری و قاچاق مواد‌مخدر به زندان رفته بود. وی از نوجوانی پا به دنیای تبهکاران گذاشته و آخرین بار سال 89به اتهام قاچاق شیشه در کشورهای تایلند و مالزی دستگیر و به حبس ابد محکوم شده بود اما مورد عفو قرار گرفته و حکمش به 10سال زندان تبدیل و در سال 99 از زندان آزاد شده بود. اما فقط 2 روزطعم آزادی را چشیده، چرا که 48ساعت بعد از آزادی مرتکب قتل شده بود. متهم در بازجویی‌ها گفت: من اصلا قصد کشتن مقتول را نداشتم. آن روز مشروبات الکلی مصرف کرده و در حالت مستی بودم. 2 روزی بود که آزاد شده بودم و انگار پا در بهشت گذاشته بودم. آن شب درحالی‌که مست بودم قدم در پاتوق افراد خلافکار گذاشتم که قمار کنم اما با مقتول که مدعی بود بازی‌اش بهتر از من است کل‌کل کردیم و همین باعث درگیری میان ما شد. مقتول و دوستانش چاقو داشتند و من هم برای ترساندنشان از چاقو استفاده کردم که ضربه‌ای به مقتول خورد و جانش را گرفت.

این متهم پس از مدتی در دادگاه کیفری پای میزمحاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. حکم قصاص وی پس از قطعی شدن به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و به مرحله اجرا رسید که دیروز پرونده زندگی این قاتل بسته شد.

درگیری مرگبار

دومین قاتلی که دیروز پای چوبه‌دار رفت مردی جوان بود که شامگاه ششم شهریور سال 96در درگیری دست به جنایت زده بود.

مقتول پسری جوان بود که بر اثر اصابت چاقو به گردنش جان باخته بود. یکی از شاهدان به پلیس گفت: لحظاتی قبل یکی از اشرار محل را دیدم که یقه پسرجوانی را گرفته بود و می‌گفت تو پشت سر من حرف زده‌ای. بر سر این موضوع با هم درگیر شدند و ناگهان مرد شرور با چاقو ضربه‌ای به پسرجوان زد و فرار کرد.

مأموران با شناسایی هویت ضارب که جوانی 28ساله و از اراذل و اوباش معروف منطقه بود، او را درحالی‌که چاقو به‌دست داشت در یکی از خیابان‌های پایتخت محاصره کردند، اما او پا به فرار گذاشت و قصد ورود به یک قهوه‌خانه را داشت. مأموران که حدس می‌زدند وی قصد گروگانگیری دارد با شلیک گلوله به پاهایش او را دستگیر کردند. متهم به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. وی پس از بهبودی به دادسرا انتقال یافت و تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: چون مقتول پشت سرم در محل بدگویی کرده بود با او درگیر شدم و چند ضربه به او زدم اما قصد کشتن وی را نداشتم.

این متهم پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد و مدتی بعد در دادگاه کیفری پای میزمحاکمه رفت. اولیای دم درخواست قصاص وی را کردند که پس از صدور حکم مرگ وی و مهر تأیید قضات دیوان عالی کشور بر این رأی صادر شده، شمارش معکوس برای قصاص این مجرم آغاز شد.

17آبان 1402تاریخی بود که برای اجرای حکم قصاص وی درنظر گرفته شد و وی سحرگاه چهارشنبه پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

قصاص دو همسرکش

سومین و چهارمین قاتلانی که دیروز قصاص شدند، همسرانشان را به قتل رسانده بودند.

یکی از این محکومان آبان 96 همسر 35ساله‌اش را به قتل رسانده بود. این مرد از مدت‌ها قبل از جنایت به‌خاطر اعتیاد به مواد‌مخدر بیکار‌ شده بود و زن جوان مخارج زندگی را پرداخت می‌کرد. این مرد 24ساعت پس از قتل همسرش در منطقه گمرک درحالی دستگیر شد که روی پل عابرپیاده رفته بود و قصد داشت با پریدن به پایین به زندگی‌اش پایان بدهد. وی در بازجویی‌ها به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: همسرم مدام سرش توی گوشی بود و در تلگرام چت می‌کرد. چند وقت پیش پایش را توی یک کفش کرد که باید حق طلاق را به او بدهم. من هم برای اینکه اوضاع را آرام کنم قبول کردم. از آن روز به بعد هر بار با هم دعوا می‌کردیم می‌گفت دیگر مرا نمی‌خواهد و قصد دارد از من جدا بشود. روز حادثه هم بر سر این مسائل با هم درگیر شدیم و من با سنگ و چاقو وی را به قتل رساندم.

این مرد نیز پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم و سحرگاه دیروز به دار مجازات آویخته شد تا این پرونده جنایی به بایگانی فرستاده شود.

اما این تنها همسرکشی نبود که دیروز قصاص شد چرا که چهارمین و آخرین قاتلی که پرونده زندگی‌اش دیروز بسته شد، مردی بود که سال 97با همسرش در خانه درگیر شده و به روی او اسید پاشیده بود. وی پس از این اقدام هولناک، همسرش را خفه کرده که پس از دستگیری مدعی شده از مدت‌ها قبل با همسرش دچار اختلاف شده بود اما دلش نمی‌خواسته او را طلاق بدهد. وی اعتراف کرد که روز حادثه پس از جدال با همسرش، تصمیم گرفت به زندگی‌اش پایان بدهد. این مرد همسرکش نیز به قصاص محکوم شده و سحرگاه دیروز در کنار 3قاتل دیگر به دار مجازات آویخته شد.

اعدام 2قاچاقچی

علاوه بر 4قاتلی که صبح دیروز در تهران به دار مجازات آویخته شدند، 2قاچاقچی مواد‌مخدر نیز بعد از مخالفت با عفو آنها در کمیسیون عفو و بخشش صبح دیروز در زندان مرکزی بندرعباس اعدام شدند.اولین نفر مردی 62ساله بود که مدتی قبل به اتهام قاچاق 350کیلو هروئین بازداشت شده بود. او پس از محاکمه در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد که به این رأی اعتراض کرد اما حکم دادگاه در مرجع بالاتر تأیید شد. با این حال مسئولان دادگستری، پرونده او را در کمیسیون عفو و بخشودگی مطرح کرده و مورد بررسی قرار دادند اما با عفو مخالفت شد تا اینکه حکم اعدام او سحرگاه دیروز اجرا شد.دومین نفر مرد جوانی بود که چندی قبل در هرمزگان به اتهام قاچاق 15کیلو شیشه بازداشت شد. او بعد از انجام تحقیقات مقدماتی و در شرایطی که همه شواهد و مدارک علیه‌اش بود در دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شد. این رأی نیز پس از تأیید برای اجرا به واحد اجرای احکام فرستاده شد و او نیز به دار مجازات آویخته شد.