کد خبر : 92640 تاریخ : ۱۴۰۲/۸/۲۳ - 19:02
رد یابی خالکوبی، پلیس را به قاتل رساند «حوادث امروز» مرد خلافکار که چند روز قبل مرتکب قتل شده بود با رد یابی خالکوبی پروانه‌ روی گردنش شناسایی و دستگیر شد . «حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» مرد خلافکار که چند روز قبل مرتکب قتل شده بود با رد یابی خالکوبی پروانه‌ روی گردنش شناسایی و دستگیر شد . «حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

ساعت 3 بامداد جمعه پنجم آبان ماه قاضی موسی رضازاده بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس از مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از بیمارستان های شرقی تهران با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شدند .

تیم جنایی در بیمارستان با جسد مرد جوانی به نام کامبیز روبه‌رو شدند که با اصابت ضربات چاقو به قتل رسیده بود . بررسی های پلیسی حکایت از آن داشت ساعتی قبل مقتول همراه دختر جوانی بوده و در نزدیکی ترمینال مسافربری اتوبوس های درون شهری در بزرگراه بسیج با دو مرد جوان درگیر و به شدت زخمی می‌شود . پس از این حادثه عاملان درگیری فرار می‌کنند و دختر جوان هم با دیدن این صحنه از محل دور می‌شود .

دختر فراری

مأموران پس از شناسایی مقتول دریافتند مقتول مجرم سابقه داری است که چند باری به اتهام مواد فروشی راهی زندان شده و دختر همراه او هم در لحظه حادثه دختر فراری به نام شهلا است که در پاتوق مواد فروشان با او آشنا شده است . بدین ترتیب مأموران خیلی زود شهلا را بازداشت و برای بر ملا کردن راز قتل مورد تحقیق قرار دادند .

متهم در بازجویی‌ها گفت : « چند سال قبل پسر جوانی که عاشق او شده بودم مرا معتاد به مواد مخدر کرد و پس از آن از خانه فراری و آواره کوچه خیابان شدم . مدتی قبل با کامبیز در پاتوق مواد فروشان آشنا شدم و قرار شد با هم ازدواج کنیم . او خلافکار بود و برای من هم مواد تهیه می‌کرد اما چند ماه قبل او به من سوءظن پیدا کرد . من چند باری از مرد قاچاق فروشی به نام ستار مواد خریدم و کامبیز هم به من مشکوک شد و فکر می‌کرد با او ارتباط مخفیانه دارم . همین موضوع باعث اختلاف او و ستار شد . شب حادثه با هم سوار موتورش بودیم که در نزدیکی ترمینال مسافربری موتورش را نگه داشت و دوباره درباره ارتباط من و ستار حرف زد . همین موضوع باعث درگیر ما شد و من هم قهر کردم و به آن طرف خیابان رفتم . در همین لحظه دیدم دو نفر با موتورسیکلت به کامبیز نزدیک شدند و پس از چند ثانیه صحبت ناگهان یکی از آنها با چاقو ضربه‌ای به کامبیز زد و بعد هم دو نفری فرار کردند . خیلی ترسیدم و من هم از آنجا دور شدم و نمی‌دانم ضاربان چه کسانی بودند . »

قاتلی با خالکوبی خاص

مأموران پلیس در ادامه احتمال دادند یکی از متهمان ستار است که به خاطر رقابت عشقی که با مقتول داشته انتقام سختی از کامبیز گرفته و به همین دلیل هم به سراغ او رفتند اما در تحقیقات و بازجویی از او متوجه شدند وی هیچ نقشی در قتل مرد جوان نداشته است . بدین ترتیب تیم جنایی تحقیقات خود را در شاخه دیگری ادامه داد و این بار برای شناسایی عاملان درگیری دوربین های مداربسته محل حادثه را مورد بازبینی قرار دادند . دوربین‌ها چهره دو مرد جوان موتور سوار را ثبت کرده بودند اما به خاطر تاریکی هوا چهره متهمان قابل شناسایی نبود . مأموران متوجه خالکوبی روی گردن یکی از متهمان شدند و تصویر وی را برای شناسایی به شهلا که تنها شاهد حادثه خونین بود نشان دادند . نقش خالکوبی روی گردن هویت قاتل را بر ملا کرد و مشخص شد قاتل یکی از متهمان سابقه دار است .

شهلا به مأموران گفت : « ضارب هوشنگ نام دارد و از خلافکاران محل زندگی ما است . او به خاطر خالکوبی پروانه روی گردنش بین همه خلافکاران مشهور است و به قول خودش پروانه‌ای که او روی گردنش خالکوبی کرده خاص است و هیچ کسی در ایران این نقش خالکوبی را ندارد . هوشنگ از مجرمان سابقه داری است که بارها به اتهام درگیری و سرقت به زندان افتاده است . »

بازداشت در زندان

با شناسایی عامل اصلی قتل مأموران تحقیقات خود را برای دستگیری قاتل آغاز کردند اما دریافتند متهم چند روز بعد از حادثه به اتهام سرقت موتورسیکلتی بازداشت و به زندان افتاد است . بدین ترتیب متهم روز قبل از زندان برای تحقیق به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و مقابل بازپرس پرونده به قتل مرد جوان اعتراف کرد . متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت . مأموران در تلاشند تا همدست وی را بازداشت کنند .

خالکوبی پروانه به سبک سریال معروف

قاتل مرد جوان خلافکاری است که پرونده اش به خاطر جرایم زیادی که در طول 26 سال عمرش مرتکب شده سیاه شده است . وی 12 بار به اتهام های سرقت موتورسیکلت ،درگیری و سرقت های دیگری به زندان رفته و در نهایت هم سنگین ترین جرم طول زندگی اش را مرتکب شده و به اتهام قتل بازداشت شده است . وی می‌گوید خالکوبی روی گردنش را از سریال معروفی تقلید کرده است اما خبر نداشته این خالکوبی خاص دست او را در قتل رو می‌کند .

هوشنگ مقتول را می‌شناختی ؟

نه اولین بار بود که او را همراه دختر مورد علاقه اش دیده بودم .

چرا او به قتل رساندی ؟

من اصلا فکر نمی‌کردم روزی مرتکب قتل شوم . همه خلاف‌ها را انجام داده‌ام اما هیچ زمانی دوست نداشتم دستم به خون فردی آلوده شود . من سارق حرفه‌ای هستم و آن شب هم می‌خواستم موتورسیکلت او را بگیرم که این اتفاق افتاد . واقعیتش تا زمانی که به دادسرای جنایی منتقل نشده بودم فکر نمی‌کردم به اتهام قتل بازداشت شده باشم .

درباره شب حادثه توضیح بده ؟

آن شب همراه یکی از دوستانم با موتور دور دور می‌کردیم که دیدم زن و مرد جوانی با هم مشاجره می‌کنند . لحظاتی بعد دختر جوان از او فاصله گرفت و من هم فکر کردم آن مرد سارق است و موتورسیکلت را سرقت کرده است . به طرفش رفتم با خودم گفتم موتورسیکلت سرقتی را به قیمت پایینی از او می‌گیرم اما مرد جوان گفت موتورسیکلتش سرقتی نیست و با هم درگیری شدیم و من هم با چاقو یک ضربه به او زدم . پس از حادثه هم فرار کردم و فکر می‌کردم او زخمی شده و چند روز بعد هم حالش خوب می‌شود اما الان فهمیدم او به قتل رسیده و من هم قاتل هستم .

چی شد بازداشت شدی ؟

دو روز بعد داخل یکی از خیابان‌ها موتورسیکلتی را سرقت کردم و با آن در حال رانندگی بودم که مأموران به من مشکوک شدند و دستور ایست دادند . مأموران شماره پلاک موتور را استعلام گرفته و متوجه شده بودند سرقتی است وبه همین دلیل هم مرا تعقیب کردند و در نهایت هم بازداشت شدم و به زندان افتادم .