کد خبر : 92647 تاریخ : ۱۴۰۲/۸/۲۳ - 19:58
مردان فریب خورده تصمیم به آدم ربایی گرفتند «حوادث امروز»چند خریدار خودروی خارجی وقتی متوجه شدند فروشنده، خودرو‌های مناطق آزاد و گذر موقت را به جای خودرو‌های وارداتی به آن‌ها فروخته است، نقشه ربودن او را طراحی و اجرا کردند. متهمان هفت ساعت دلال خودرو را گروگان و از او کاغذ سفید امضا گرفتند.«حوادث امروز»گزارش میدهد.

«حوادث امروز»چند خریدار خودروی خارجی وقتی متوجه شدند فروشنده، خودرو‌های مناطق آزاد و گذر موقت را به جای خودرو‌های وارداتی به آن‌ها فروخته است، نقشه ربودن او را طراحی و اجرا کردند. متهمان هفت ساعت دلال خودرو را گروگان و از او کاغذ سفید امضا گرفتند.«حوادث امروز»گزارش میدهد.


چندی قبل مرد میانسالی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از ۹ مرد به اتهام آدم‌ربایی و اخاذی میلیاردی شکایت کرد.
او گفت: «من در کار خرید و فروش خودرو‌های صفر کیلومتر خارجی هستم و با افراد زیادی ارتباط کاری دارم. چند ساعت قبل از خانه‌ام در یکی از خیابان‌های شمال غربی برای انجام کاری بیرون آمدم که ناگهان چند مرد به طرفم حمله و مرا به زور سوار خودروی سواری کردند و به راه افتادند. چند نفر از آن‌ها را همان ابتدا شناختم، چون قبلاً با آن‌ها رابطه کاری داشتم، اما بقیه را نمی‌شناختم. آن‌ها مرا به دفتر کار یکی از همان افراد آشنا منتقل کردند و مدعی شدند که من به آن‌ها بدهکارم. پنج نفر از آدم‌ربایان قبلاً به دفتر کارم برای معامله خودرو رفت و آمد داشتند و حتی مدتی قبل هم به یکی از آن‌ها خودروی گرانقیمتی فروخته بودم. همان افراد آشنا ادعا می‌کردند از من طلبکارند و باید به آن‌ها چک سفید امضا بدهم، اما من همراه خودم چکی نداشتم. آن‌ها حدود هفت ساعت مرا گروگان گرفتند و به زور از من چند کاغذ سفید امضا گرفتند که به هر کدام از آن‌ها ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان بدهکارم. آدم‌ربایان تهدید کردند هرچه زودتر پول‌های درخواستی‌شان را فراهم کنم، وگرنه دفعه بعدی بلای بدی سرم می‌آورند و در نهایت هم مرا داخل خیابانی رها کردند. الان از آن‌ها به اتهام آدم‌ربایی و اخاذی شکایت دارم.
بازداشت ۳ متهم
بدین ترتیب پرونده مرد ۴۰ ساله به دستور قاضی صادق‌زاده، بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران برای بررسی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
بررسی‌های مأموران نشان داد پنج نفر از متهمان افرادی هستند که مدتی قبل با شاکی قرارداد خرید خودرو امضا کرده‌اند و روز حادثه هم با همدستی چهار مرد دیگر، شاکی را به زور به دفتر کاری منتقل کرده و از او کاغذ سفید امضا گرفته‌اند. مأموران در گام بعدی سه نفر دیگر از متهمان را شناسایی و بازداشت کردند.
متهمان در بازجویی‌ها مدعی شدند که از شاکی طلبکار هستند و برای گرفتن طلبشان او را به زور به مکانی منتقل کرده و خبر نداشته‌اند عملشان آدم‌ربایی است. یکی از متهمان گفت: «مدتی قبل از طریق یکی از دوستانم برای خرید خودروی خارجی به شاکی معرفی شدم. وقتی به دفتر کارش رفتم، ادعا کرد از طریق مناطق آزاد خودرو‌های گرانقیمت وارد می‌کند و با ارتباطی که دارد، می‌تواند پلاک گذر موقت را به پلاک اصلی تبدیل کند. به هرحال من ۸ میلیارد تومان به او دادم و قرارداد خرید یک خودروی بنز را با او امضا کردم. او برای تحویل خودرو امروز و فردا می‌کرد و هر روز هم که به دفتر کارش می‌رفتم، می‌دیدم با تعداد زیادی خریدار قرارداد فروش خودروی خارجی می‌بندد. در نهایت چندی قبل با سماجت من، خودرویی با پلاک گذر موقت به من تحویل داد و گفت تمام مراحل تعویض پلاک را انجام داده و به زودی پلاک جدید برایم صادر می‌شود. من با خیال راحت با خودرویم رانندگی می‌کردم تا اینکه چند روز قبل از حادثه پلیس خودرو را در جاده چالوس متوقف کرد و گفت خودرویم منع تردد دارد و باید به پارکینگ منتقل شود. خودرو به پارکینگ منتقل شد و من هم هر چقدر تلاش کردم نتوانستم خودرو را آزاد کنم. سپس به سراغ شاکی رفتم، اما او جواب درستی به من نداد و گفت نمی‌تواند پلاک را تغییر دهد. از طرفی هم فهمیدم از افراد زیادی به همین شیوه کلاهبرداری کرده است، به همین دلیل ما چند نفر تصمیم گرفتم از او به زور کاغذ سفید امضا بگیریم تا به پولمان برسیم و خبر نداشتیم این عمل آدم‌ربایی است.»
دو متهم دیگر هم اظهارات همدست‌شان را تأیید کردند. متهمان برای تحقیقات بیشتر و روشن شدن زوایای پنهان آن در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند. مأموران در تلاشند تا همدستان فراری آن‌ها را هم بازداشت کنند.