کد خبر : 92682 تاریخ : ۱۴۰۲/۸/۲۹ - 18:23
بازداشت دوباره تخمه‌فروش اسکیمری «حوادث امروز» مجرم سابقه‌دار که به شیوه اسکیمر حساب شهروندان را خالی می‌کرد پس از آزادی از زندان با تشکیل باند در پوشش فروشنده دوره‌گرد تخمه در حال ارتکاب جرم بودند که بازداشت شدند.«حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» مجرم سابقه‌دار که به شیوه اسکیمر حساب شهروندان را خالی می‌کرد پس از آزادی از زندان با تشکیل باند در پوشش فروشنده دوره‌گرد تخمه در حال ارتکاب جرم بودند که بازداشت شدند.«حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره برداشت‌های غیرمجاز به پلیس فتا تهران گزارش شد. بررسی شکایت‌ها حکایت از این داشت که برداشت‌ها به شیوه اسکیمری اتفاق افتاده است. یکی از شاکیان در توضیح شکایت خود گفت: ساعتی قبل پیامکی برایم ارسال شد که نشان می‌داد همه موجودی حسابم برداشت شده است. احتمال دادم کارت عابربانکم سرقت شده و یا آن را در مغازه‌ای جا گذاشته باشم برای همین به سراغ کیفم رفتم اما کارت عابربانکم سرجایش بود. شاکی ادامه داد: من آخرین بار از فروشنده‌ای کنار خیابان مقداری تخمه خریدم و پول آن را با کارتخوان سیاری که داشت پرداخت کردم.بررسی شکایت‌های مطرح شده همچنین نشان داد که همه شاکیان آخرین بار از تخمه‌فروش دوره‌گرد خرید کرده‌اند. تحقیات بیشتر همچنین نشان داد که متهمان سه نفر هستند که مخفیگاهشان را در یکی از محله‌های جنوب تهران شناسایی و آن‌ها را کنار بساطشان که در حال فروش تخمه، زیتون، خرما و آجیل بودند بازداشت کردند. متهمان در بازجویی‌های خود به کلاهبرادری از 130 نفر به این شیوه اعتراف کردند و گفتند دو میلیارد تومان به جیب زده‌اند.بررسی‌های پلیس درباره سوابق متهمان نشان داد که یکی از آن‌ها از مجرمان سابقه‌دار ست که قبلا به اهمین شیوه بازداشت و به زندان افتاده بود و بعد از رهایی از حبس با تشکیل باند دوباره مشغول خالی کردن حساب شهروندان شده بود.سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت به شهروندان توصیه کرد برای پیشگیری از سرقت‌ به‌ این شیوه رمز بانکی را شخصا وارد کنند چرا که در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت‌خوان، وارد کردن رمز توسط صاحب کارت منجر به برداشت از حساب نمی‌شود.