کد خبر : 92684 تاریخ : ۱۴۰۲/۸/۲۹ - 18:32
قاتل: پشت سر من حرف زد، کشتمش «حوادث امروز» قاتل میانسالی که 9 ماه قبل مرد جوانی را در جنوب تهران به قتل رسانده و پس از فرار برای فریب ماموران بین دوستانش شایعه کرده بود به کشور ترکیه گریخته است در تهران به دام افتاد . «حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» قاتل میانسالی که 9 ماه قبل مرد جوانی را در جنوب تهران به قتل رسانده و پس از فرار برای فریب مأموران بین دوستانش شایعه کرده بود به کشور ترکیه گریخته است در تهران به دام افتاد . «حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

بامداد جمعه پنجم اسفندماه سال گذشته قاضی محمد مهدی براعه بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری 117 جوادیه از قتل مرد جوانی با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد .

تیم جنایی در یکی از خیابان های جنوبی تهران روبه‌روی مغازه صافکاری با جسد خونین مرد 40 ساله‌ای به نام احسان روبه‌رو شدند که با ضربات چاقو به گردنش به قتل رسیده بود .

بررسی‌ها نشان داد لحظاتی قبل زن جوانی از پنجره خانه اش متوجه درگیری سه مرد می‌شود و موضوع را به پلیس خبر می‌دهد اما وقتی مأموران به محل حادثه می‌رسند با جسد خونین مرد40 ساله روبه‌رو می‌شوند .

شناسایی قاتل

تیم جنایی در نخستین گام دوربین های مداربسته محل حادثه را بازبینی کردند و دریافتند لحظاتی قبل از درگیری مقتول از مغازه جیگرکی بیرون می‌آید و در همین لحظه قاتل چاقو به بدست همراه یکی از دوستانش به طرف او می‌روند . مقتول با دیدن مرد چاقو بدست فرار می‌کند اما قاتل او را تعقیب می‌کند و روبه‌رو مغازه صافکاری به او می‌رسد و با 14 ضربه چاقو او را به قتل می‌رساند .

مأموران در بررسی های بعدی تصویر قاتل را شناسایی کردند و مشخص شد وی مرد شرور 55 ساله‌ای به نام اردلان است که مدتی قبل با مقتول اختلاف پیدا می‌کند و بامداد روز حادثه هم او را به قتل می‌رساند . سپس مأموران به محل زندگی قاتل رفتند اما متوجه شدند وی پس از حادثه به مکان نامعلومی گریخته است .

شایعه فرار به ترکیه

بدین ترتیب اردلان تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و مأموران هم دریافتند وی پس از قتل به یکی از شهرهای غربی کشور رفته و در آنجا زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده است . با بدست آمدن این اطلاعات کارآگاهان به دستور بازپرس جنایی راهی غرب کشور شدند اما مشخص شد وی مخفیگاهش را ترک کرده است . تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت و مأموران فهمیدند وی پس از فرار به غرب کشور وقتی فهمیده مأموران مخفیگاه او را شناسایی کرده‌اند به تهران آمده و مدتی هم در یکی از محلات زندگی کرده اما دوباره به یکی دیگر از شهرهای غربی کشور رفته است .

از سوی دیگر مأموران متوجه شدند متهم بین دوستانش شایعه کرده به ترکیه گریخته است در صورتی که بررسی های فنی حکایت از آن داشت وی در ایران زندگی می‌کند . تحقیقات فنی مأموران نشان داد قاتل میانسال در این مدت دو بار به تهران آمده و وقتی فهمیده پلیس مخفیگاه او را شناسایی کرده و در یک قدمی او است دوباره به همان شهر مرزی گریخته است .

در حالی که تعقیب و گریز مأموران و متهم از غرب ایران به تهران و بالعکس همچنان ادامه داشت چند روز قبل به مأموران پلیس خبر رسید متهم برای سومین بار به تهران آمده و در یکی از محله های جنوبی تهران زندگی می‌کند . مأموران این بار قبل از اینکه متهم فرار کند وی را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند .

سردار "علی ولی پور گودرزی" رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و در ادامه برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت .

گفت‌وگو با قاتل

قتل را قبول داری ؟

بله من در درگیری احسان را به قتل رساندم .

چرا ؟

با هم اختلاف داشتیم .

چه اختلافی ؟

به من خبر داده بودند که احسان پشت سر من حرف می‌زند . یکی از دوستانم گفت او همیشه از من بدگویی می‌کند . وقتی تحقیق کردم متوجه شدم دوستانم درست می‌گویند .

یعنی فقط به خاطر بدگویی او را به قتل رساندی ؟

بهرحال بدگویی او بین دوستانم برای من گران تمام شد. چون من گنده لات محل هستم و همه ازمن حساب می‌برند و برای من زشت است که یکی پشت سرم حرف بزند و بخواهد مرا کوچیک کند .

درباره روز حادثه توضیح بده ؟

آن روز وقتی مقتول از مغازه جیگرکی بیرون آمد یکی از دوستانم با دست اشاره کرد و گفت این مرد پشت سرت حرف می‌زند که عصبانی شدم و به طرفش رفتم تا تنبیه اش کنم اما او فرار کرد و من هم تعقیبش کردم و وقتی به او رسیدم با چاقو او را زدم . واقعیتش نمی‌خواستم او را بکشم و می‌خواستم بترسانمش اما ضربات کاری بود و به قتل رسید .

پس از قتل کجا رفتی ؟

به یکی از شهرهای مرزی فرار کردم و می‌خواستم از کشور خارج شوم اما موفق نشدم .

چرا موفق نشدی ؟

به یک قاچاق بر 200 میلیون تومان دادم تا مرا از مرز عبور دهد اما او سرم کلاه گذاشت و وقتی پول را گرفت سر قرار نیامد و فرار کرد .

اما بین دوستانت شایعه کرده بودی به ترکیه فرار کردی ؟

بله می‌خواستم با این شایعه پلیس را فریب دهم تا در ایران دنبال من نباشند و بتوانم زندگی راحتی در ایران داشته باشم .