کد خبر : 92755 تاریخ : ۱۴۰۲/۹/۱۱ - 18:37
رییس بیمارستان مفید عزل شد بازداشت 5 کادر درمان بیمارستان مفید در مرگ دختر 6 ماهه «حوادث امروز»بازپرس جنایی 5 کادر درمان بیمارستان مفید را در جریان حادثه مرگ غم انگیز دختر 6 ماهه بازداشت کرد . در حالی که گفته می شود به خاطر این حادثه رئیس بیمارستان مفید از کار بر کنار شده تحقیقات درباره این حادثه همچنان از سوی تیم جنایی ادامه دارد .«حوادث امروز» گزارش میدهد.

«حوادث امروز»بازپرس جنایی 5 کادر درمان بیمارستان مفید را در جریان حادثه مرگ غم انگیز دختر 6 ماهه بازداشت کرد . در حالی که گفته می‌شود به خاطر این حادثه رئیس بیمارستان مفید از کار بر کنار شده تحقیقات درباره این حادثه همچنان از سوی تیم جنایی ادامه دارد .«حوادث امروز» گزارش میدهد.

صبح روز پنجشنبه نهم آذر قاضی محمد مهدی براعه بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری قلهک از مرگ مشکوک نوزاد 6 ماهه‌ای در بیمارستان مفید با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد . بررسی های تیم جنایی نشان داد ساعت 7:20 دقیقه صبح زن و مرد جوانی دختر 6 ماهه شان را به نام النا که تب داشته برای درمان به بیمارستان منتقل می‌کنند اما پرستاران و کادر درمان به خاطر پرداخت نشدن کارنه شان دست کار می‌کشند و نوزاد را پذیرش نمی‌کنند و در نهایت هم یک ساعت بعد وی به خاطر ترک فعل کادر درمان فوت می‌کند . تحقیقات حکایت از آن داشت صبح روز پنجشنبه پرستار تریاژ هم که وظیفه اش پذیرش بوده در بین تجمع کنندگان بوده و پرستار دیگری هم پس از اتمام شیفتش بدون اینکه شیفت را تحویل بعدی بدهد تریاژ را ترک کرده استو به همین دلیل نوزاد پذیرش نشده است . در بررسی های بعدی مشخص شد رئیس اورژانس هم که وظیفه اش توجیه کادر درمان و پزشک اورژانس بوده و باید از پزشک اورژانس می‌خواسته در نبود تریاژ نوزاد را پذریرش کند در بیمارستان حضور داشته اما به وظیفه اش عمل نکرده است .

بدین ترتیب بازپرس جنایی در نخستین گام دو پرستار زن و مرد ( شیف های تریاژ ) و رئیس اورژانس را بازداشت و تحویل اداره پلیس داد .

تحقیق از 13 کادر درمان

صبح دیروز سه متهم برای بازجویی به دادسرا منتقل شدند و همچنین بازپرس جنایی علاوه بر سه متهم 10 نفر دیگر از کادر درمان بیمارستان مفید را برای تحقیق به دادسرا احضار کرد که پس از بازجویی برای سه نفر دیگر هم قرار بازداشت صادر کرد .

سه متهم اول در بازجویی‌ها همان اظهارات قبلی را تکرار کردند . پزشک اورژانس مدعی شد که روز حادثه از رئیس بیمارستان مرخصی گرفته بوده تا در کنفرانسی شرکت کند اما بررسی های دوربین‌ها نشان می‌داد او داخل حیاط بیمارستان بین کادر درمان حضور داشته است . دو پرستار تریاژ هم یکی ادعا کرد لحظه حادثه شیفت او تمام شده و خبر نداشته پرستار دیگر دیرتر سر شیفت حاضر می‌شود اما در بررسی‌ها مشخص شد وی محل کارش را بدون اینکه به پرستار قبلی تحویل دهد ترک کرده است . پرستار تریاژ دیگر هم مدعی شد پرستار اصلی مرخصی بوده و سرشیفت به او دیر اعلام کرده است اما در بررسی دوبین‌ها مشخص شد وی هم در بین کادردرمان در زمان اعتراض حضور داشته است و آن لحظه محل کارش را ترک کرده است .

دو پرستار دیگری که صبح دیروز به جمع بازداشت شدگان اضافه شدند یکی روز حادثه حدود نیم ساعت شیفتش را دیر تحویل گرفته بود و در بازجویی‌ها ادعا کرد آن روز خواب مانده و دیر به محل کارش آمده اما وی موضوع را به بیمارستان خبر نداده بود . پرستار دیگر هم سرپرستار و مسئول سرشیفت پرستاران است که وظیفه اش تعیین شیفت پرستاران است . او روز حادثه در محل حضور داشته اما در تعیین شیفت‌ها بین 20 دقیقه تا نیم ساعت دیر تر اقدام کرده است .

بدین ترتیب 5 نفر از کادر درمان که دو مرد و سه زن هستند به اتهام قتل غیر عمد بازداشت و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند .

همچنین قرار شد بازپرس پرونده و تیم جنایی با بررسی دقیق فیلم های مداربسته محل حادثه چنانچه تشخیص داده شود افراد دیگری هم در مرگ مرگ النا دخالت داشته‌اند بازداشت و از آنها تحقیق شود . قاضی پرونده از پزشکی قانونی هم خواست تا زودتر نتیجه علت اصلی مرگ نوزاد را اعلام کند .

همچنین گفته می‌شود پس از این حادثه صبح دیروز رئیس بیمارستان مفید از کار برکنار شد .