کد خبر : 92787 تاریخ : ۱۴۰۲/۹/۱۴ - 17:05
سارق زنان دوباره دستگیر شد «حوادث امروز»متهم سابقه‌داری که بعد آزادی از زندان با تعقیب زنان به آنها حمله‌ور شده و گردنبند طلای‌شان را سرقت می‌کرد، بازداشت شد‌. در جریان این دزدی‌های خشن برخی زنان مالباخته حتی به کما رفته و مصدوم هم شده بودند.«حوادث امروز» گزارش میدهد.

«حوادث امروز»متهم سابقه‌داری که بعد آزادی از زندان با تعقیب زنان به آنها حمله‌ور شده و گردنبند طلای‌شان را سرقت می‌کرد، بازداشت شد‌. در جریان این دزدی‌های خشن برخی زنان مالباخته حتی به کما رفته و مصدوم هم شده بودند.«حوادث امروز» گزارش میدهد.

روزهای پایانی بهار امسال، زنی میانسال با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران از حمله مردی موتورسوار شکایت کرد و گفت‌: بعد از خرید وسایل از فروشگاه در حال بازگشت به خانه بودم که مردی از پشت‌سر به من حمله‌ور شد‌. گلویم راگرفت و گردنبندطلایم را سرقت کرد‌. شدت فشاری که به گردنم آورد به حدی بود که درکف خیابان افتاده و بیهوش شدم. بعدازدوهفته دربیمارستان به هوش آمدم وفهمیدم که همسایه‌ها مرا به بیمارستان رساندند وبه‌طور معجزه‌آسایی زنده ماندم. مأموران بعد از این شکایت به بازبینی فیلم مداربسته مغازه‌ای در نزدیکی محل سرقت پرداخته و تصویر مردی را یافتند که از موتورسیکلت پیاده شده و به شاکی حمله کرده بود. مأموران به‌دنبال این مرد بودند که زنان جوان و میانسال دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی تهران شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. بررسی پرونده‌ها نشان می‌داد که تصاویر سارق فراری با هم مطابقت دارد اما او در هر سرقت لباس‌های خود را تغییر می‌داده است. برخی شاکیان در این حمله خشن مصدوم یا این‌که یک تا دو هفته در کما بوده و در بیمارستان به هوش می‌آمدند. سرانجام آخرین مخفیگاه سارق در جنوب تهران شناسایی و او بازداشت شد. مأموران در آنجا لباس‌هایی را یافتند که سارق در زمان سرقت‌ها آن را به تن داشت‌.متهم در جریان تحقیقات در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران گفت: ۱۶بار بابت سرقت، زورگیری و گردنبند‌قاپی و سرقت لوازم داخل خودرو و خودرو بازداشت و به زندان افتادم. ۱۵سال بابت این جرایم ریز و درشت به زندان در رفت‌و‌آمد بودم. شش ماه قبل از زندان آزاد شدم و یک هفته بعد گردنبند‌قاپی‌هایم را شروع کردم. با شناسایی طعمه‌ها تعقیب‌شان می‌کردم. بعد موتورسیکلتم را پارک و پیاده تعقیب‌شان کردم و در فرصتی مناسب به آنها حمله‌ور می‌شدم. با گرفتن گلوی‌شان گردنبند‌های طلا را با زنجیرشان به سرقت می‌بردم. آنها فرصتی برای مقابله با من نداشتند.محمودی، بازپرس شعبه ۹ دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با تأیید این خبر به جام‌جم گفت‌: با اعتراف متهم، تحقیقات برای مشخص‌شدن دیگر جرایم متهم و کشف طلاهای سرقتی ادامه دارد.