کد خبر : 92791 تاریخ : ۱۴۰۲/۹/۱۵ - 06:10
رد یابی دستگاه شنود، باند سارقان را گرفتار پلیس کرد «حوادث امروز» مرد سالخورده که روی تلفن همراه نوه‌اش دستگاه شنود نصب کرده بود موفق شد با ردیابی آن بعد از سرقت تلفن همراه،‌ مخفیگاه سارقان را شناسایی و پلیس را باخبر کند. «حوادث امروز» گزارش می دهد.

«حوادث امروز» مرد سالخورده که روی تلفن همراه نوه‌اش دستگاه شنود نصب کرده بود موفق شد با ردیابی آن بعد از سرقت تلفن همراه،‌ مخفیگاه سارقان را شناسایی و پلیس را باخبر کند. «حوادث امروز» گزارش می‌دهد.

اوایل آذر ماه امسال مردی همراه پسر نوجوانش در تهران به اداره پلیس رفت و از سرقت گوشی پسرش شکایت کرد .

پسر نوجوان در توضیح ماجرا گفت : « همراه دوستانم در پارک بودم و من با تلفن همراه گرانقیمتم که به تازه گی پدر بزرگم برای من هدیه گرفته بود در حال صحبت کردن بودم . لحظاتی بعد چند مرد جوان که ماسک بهداشتی به صورت داشتند وارد پارک شدند و با تهدید چاقو از من خواستند تلفن همراهم را به آنها بدهم .هنوز می‌خواستم فرار کنم که یکی از آنها در چشم به هم زدنی تلفن همراهم را از دستم قاپید و بعد هم فرار کردند و من هم از ترس جانم هیج کاری انجام ندادم . »

پدربزرگ زیرک

با شکایت پسر جوان مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان آغاز کردند و دریافتند متهمان باند حرفه‌ای هستند که به صورت سریالی در پارک و کوچه و خیابان های خلوت تلفن همراه پسران نوجوان ،زنان و افراد سالخورده را سرقت می‌کنند .

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت شاکی همراه پدربزرگش به اداره پلیس رفت و گفت پدر بزرگش سرنخی از سارقان گوشی ام بدست آورده است. پدر بزرگ شاکی گفت : « مدتی قبل در حال تماشای فیلم سینمایی بودم که در یکی از سکانس هایش هنرپیشه برای ردیابی گوشی اش دستگاه شنود روی موبایلش نصب کرد . از طرفی این روزها سرقت گوشی تلفن همراه و کیف قاپی زیاده شده است و هر روز در سایت‌ها و روزنامه‌ها گزارش های آن منتشر می‌شود و به همین دلیل چند روز قبل از حادثه که برای نوه‌ام گوشی تلفن همراه گرانقیمتی خریدم تصمیم گرفتم بدون اینکه متوجه شود روی آن دستگاه شنود نصب کنم تا اگر سرقت شود بتوانم آن را ردیابی کنم . پس از حادثه چند روزی صبر کردم تا اینکه گوشی نوه‌ام روشن شد و وقتی به صداهای سارقان گوش کردم متوجه شدم یکی از آنها معروف به پنجه طلا است . »

با بدست آمدن این اطلاعات مأموران پرونده سارقان سابقه دار را بررسی کردند و متوجه شدند سارق معروف به پنجه طلا متهم سابقه داری است که به تازه گی از زندان آزاد شده است . بدین ترتیب مأموران پاتوق او را شناسایی و وی و 11 نفر از همدستانش را بازداشت و تعداد زیادی گوشی تلفن همراه سرقتی از مخفیگاه آنها کشف کردند . متهمان در بازجویی‌ها به سرقت های سریالی اعتراف کردند .

گفت‌وگو با سارق پنجه طلا

چی شد که معروف به پنجه طلا شدی ؟

این لقب را چند سال قبل دوستان و همدستانم روی من گذاشتند . واقعیتش من خیلی فرز هستم و کارهای عجیب و غریب می‌کنم .مثلا در یک چشم به هم زدن تلفن همراه شهروندی را حتی از روی موتور می‌قاپم . وقتی موبایل گرانقیمتی را در دست زن یا مردی می‌بینم پنجه های من مثل آهن ربا عمل می‌کنند و در کمتر از چند ثانیه تلفن همراه به جای دست صاحبش در دست من است .

سابقه داری ؟

بله سابقه زیاد دارم . و همیشه هم به جرم سرقت دستگیر و به زندان افتاده‌ام .

آخرین بار کی از زندان آزاد شدی ؟

حدود 4 ماه قبل از زندان آزاد شدم و سه ساعت بعد هم شروع به سرقت کردم .

زندان برات عبرت نشد ؟

واقعیتش من الان که دستگیر شده‌ام از اینکه دوباره باید راهی زندان شوم خیلی ناراحتم . چون از زندان خسته شده‌ام . وقتی به زندان افتادم تصمیم گرفتم توبه کنم اما همین که وارد پاتوق دوستانم شدم دوباره وسوسه شدم شروع به سرقت کنم . خوب بهرحال نیاز به پول داشتم . البته دوستانم به خاطر فرز بودن من در سرقت برای اینکه بامن کار کنند با هم رقابت می‌کنند . چون سرقت های من بدون دردسر است و خطری هم برای مالباخته ندارد .

اما شما با تهدید چاقو تلفن همراه پسر نوجوان را سرقت کردی ؟

نه دوستانم بودند و من اصلا از چاقو استفاده نمی‌کنم و دوست ندارم از سلاح برای سرقت استفاده کنم .

چطور بازداشت شدی ؟

الان متوجه شدم پدر بزرگ پسر نوجوان روی تلفن همراه دستگاه شنود نصب کرده بود . آن روز هم در پاتوق بودیم و سردسته باند برای من توضیح می‌داد که صدای ما شنود شد و بعد هم مأموران همه ما را در پاتوق دستگیر کردند .

معتادی ؟

نه اما گاهی به صورت تفریحی با دوستانم گل مصرف می‌کنم .